Nord/sør-konflikten

NRK: Finalene i Norway Cup står i fare pga regnvær. Flere av Oslos idrettshaller holdes i beredskap.

Kystverket: Vi går nå ut med varsel om kraftig storm og uvær på Sørlandet og ber båter om å søke til havn til uværet er over.

Bloggestrofer: «labert sommervær, uteblivelse av varme dager og solfylt himmel», «men så kom regnet…», » ut i regnet for å trene» eller » Høstværet fortsetter, kaldt og regn.»

Observert på fjasboka: klager over regnvær, etterlysninger av sommeren, manglende bruk av sommerklær og oppdateringer om innendørsaktiviteter.

Jeg kjente at jeg der og da hadde lite til felles med mange av dem jeg kjenner og mye av det jeg hører om dagen. Bildene sier kanskje det meste?

I bilen en fredag på vei til hytta...
I bilen en fredag på vei til hytta...
Tilfeldig bilde gjennom frontruta. I Kjerringnesdalen.
Tilfeldig bilde gjennom frontruta. I Kjerringnesdalen.
Det var lettskyet vær på hytta. Men skyene påvirka ikke tempen.
Det var lettskyet vær på hytta. Men skyene påvirka ikke tempen.
Resultatet av kort tids bærplukking rett utenfor hytteveggen
Resultatet av kort tids bærplukking rett utenfor hytteveggen

Ideell anvendelse av blåbær
Ideell anvendelse av blåbær
Ideell anvendelse av blåbær
Alternativ anvendelse av blåbær

Du skal ikkje sova bort sumarnatta
Du skal ikkje sova bort sumarnatta. Heller fiske litt, for eksempel.
Sommernatt på fjorden. Utsikt mot sør.
Sommernatt på fjorden. Utsikt mot sør.

Heldigvis er finværet meldt å skulle holde til minst uti neste uke en gang. I dag er den gjenværende feriegjesten på hvalsafari mens jeg sannsynligvis er på jobb når du leser dette. Resten av uka er det planer for fritida nesten hver dag. Men snart er det hele over. Jeg gruer meg så det gjør vondt i magen.

Legg igjen en kommentar

