Uventa intim og nær

Jeg hadde glemt hvor fin du kan være. Det er så lenge siden jeg har sett deg, lenge siden vi har tilbrakt ordentlig tid sammen, lenge siden jeg har lagt ordentlig merke til deg. Sett hva som har forandra seg med alder og tid, og hva som er det samme i dag som første gang vi møttes. Hvordan kunne jeg glemme det, glemme deg?

Da jeg våknet hos deg i dag morges hadde jeg et snev av forventning i magen. Hvordan ville det bli å se deg igjen? Ville vi tilbringe dagen sammen eller skulle jeg la meg friste til å heller bli med noen andre? Ville du være trist eller mild? Du viste deg å være i strålende humør, som om du ikke visste hva du skulle gjøre for å overgå deg selv. Lun varme og sjarmerende smilehull slo meg i bakken, og jeg lot meg villig forføre.

Du inviterte til frokost sammen med Civita og brakte meg senere på dagen sammen med en av mine gamleste venninner. Den unge dama jeg har savna og vært bekymra for – du brakte henne rett for øynene mine og vi fikk arrangert en tid for å møtes senere i uka. Og du vet at det varmer hjertet mitt. Du skrudde i det hele tatt på sjarmen og la alt tilrette for meg, lot meg velge fra øverste hylle og stilte villig opp for å gjøre meg fornøyd. Jeg kunne ikke vært hos noen som er bedre enn du er akkurat nå.

Jeg er så utrolig glad for at vi er der igjen, at vi bare tilbringer tid med hverandre uten noe stress eller press. Du maser ikke om at jeg skal flytte til deg, krever ikke at jeg forplikter meg på noe vis. Du bare er der når jeg vil, gjør det enkelt for meg å velge deg fordi jeg velger det selv, og ikke av tvang. Det er rett og slett fristende å bli bedre kjent med deg igjen, som å bli kjent på nytt og oppdage detaljer som ikke var der sist vi hadde et forhold.

Love at ... first sight. Also.
Love at ... first sight. Also.

For vi har hatt et forhold, for noe som snart er lenge siden. Kanskje byr fremtida på et forhold mellom oss, hvem vet? Inntil da har vi vår forståelse; vår avtale som binder oss sammen med usynlige bånd. Jeg er litt din. Du er litt min. Sammen har vi det god, selv om vi klarer oss fint på hver vår kant også.

Kjære Oslo, ingen e så god som du – akkurat nu.

4 thoughts on “Uventa intim og nær

  1. Oslo oslo oslo..! «I love you as a certain dark things are to be loved in secret, between the shadow and the soul»( P.Neruda)
    Kos deg med Oslo, jeg hadde det fantastisk der forrige helg.

  2. Jeg gleder meg også – morsomt å bli invitert! Ser frem til mye hygge, lange kvelder, nye mennesker & dyr og i det hele tatt. Mistenker at jeg kommer til å storkose meg 😀

Legg igjen en kommentar

