Sunday, 1.30am, somewhere in the wilderness

Bare sitte der, ved bålet. Hører ospebladene rasle i ny og ne, hører fuglene kvitre litt i mørtna. Skravle litt med gode venner man ikke kjente halvannet døgn tidligere. Gode historier, dårlige historier. Tankevekkende, medrivende og fornøyelig. Aldri intetsigende. Hente mer ved, hodelykta duger fint og når batteriet konker har noen ei ny som kan lånes. En hund smyger seg frem og oppunder handa på leting etter kos. Hun vet hun får det når hun kommer til meg. Latterbrølene gjaller til tider, og musikken like så. Aqua, Frank Zappa, Kiss og Whitney Houston. Ingen skal si det er ensformig. Brekker nakken så langt bakover jeg klarer og lar meg overvelde av stjernene. Ser noen satellitter som flyr langsomt i rette baner over himmelen, som rastløse stjerner, i konstant uro.

Samlingspunkt. Sjelefred. Selvfølgelig.
Samlingspunkt. Sjelefred. Selvfølgelig.

Det klør på foten, men jeg reiser meg ikke for å hente kremen som kan smøres på, vil ikke forstyrre stemninga eller gi noen ideer om oppbrudd. Ikke enda. Natta varer enda noen timer. Koppen med noe varmende og godt i sitter trygt i hendene. Hendene som har sorte askeflekker etter organisering av mer ved. Jakken lukter bål og jeg vet det blir lenge til jeg vasker eller bruker den igjen – jeg vil bevare dufta lengst mulig når jeg snart kommer til det dumme flate landet som ikke har villmark eller noe av det andre jeg setter sånn pris på her og nå. Jeg lytter til stemmene rundt meg, kan allerede se et ansikt for meg når jeg hører dem, ansikter og stemmer som inntil i går var ukjente for meg. Hører dansende føtter fra den lafta låven like ved.

Og jeg lytter til magefølelsen. Den forteller om ubegrenset lykke, her og nå, om en dyp ro som senker pulsen og trekker opp munnvikende og gjør hjerteveggene myke og motstandsløse.

2 thoughts on “Sunday, 1.30am, somewhere in the wilderness

  1. Tusen takk for en hyggelig helg sammen med deg 🙂 Koselig å bli enda bedre kjent! Koste meg med stemningsrapporten din fra lørdag….. Det blir flere kvelder med bål, latter og både gode og dårlige historier i tiden fremover – det kan jeg garantere deg 🙂 Hils England. Mulig jeg kommer en tur over i løpet av oktober…. kanskje vi kan treffes da? Skal sannsynligvis bo ved Gatwick for å gå på et kurs ved flyplassen….. Kunne vært hyggelig tatt turen inn til byen også selvfølgelig – lenge siden jeg var der nå.

  2. Det var supert – og jeg ser frem til flere bål, dyr, folk og alt sammen. Inkludert kaldere vær etterhvert 😉 Gleder meg til vi ses igjen!

Legg igjen en kommentar

