Sunday Challenge: English Afternoon Tea

(Dette er mitt bidrag i Sunday Challenge.)

Quintessentially English
Quintessentially English

Dagens bilde er fra september i fjor. Da var jeg nemlig på dameselskap på en engelsk herregård, ute på landsbygda i Kent et sted. Det var sommer og varmt, det var sol, det var eføybevokst hus med stooor hage på baksida og utsikt mot et landskap som fikk oss alle til å bare vente på at Mr Darcy skulle dukke opp på hest.

Og en gang under bevertninga slo det meg at det ene bordet var et erke-engelsk motiv. Derfor knipsa jeg det. Te, scones, clotted cream, cookies, ei og anna kake, jordbærsyltetøy, blomstermønstrede kopper, mugger og duk… Det var selve essensen av engelsk afternoon tea party som dukket opp i linsa mi. Så derfor.

Heldigvis var ikke stemninga så formell som de perfekte rammene lett kunne gjort den. Jeg storkoste meg, og jeg var ikke alene. Stemninga kommer tilbake til meg når jeg ser bildene. Og i høstmørket og regnet som har preget de siste dagene,  er det godt med solfylte minner av og til 🙂

10 thoughts on “Sunday Challenge: English Afternoon Tea

  1. Now, if you’re blue
    And you don’t know where to go to
    Why don’t you go where fashion sits
    Puttin’ on the Ritz
    Different types who wear a daycoat
    Pants with stripes and cutaway coat
    Perfect fits
    Puttin’ on the Ritz

    Afternoon tea. High tea. Herlig. Og jeg tar gjerne en date med Mr Darcy, jeg med.

    Dra til Bakewell (Derbyshire) og spis Bakewell Pudding, og du vil være mett i dagevis 🙂

  2. Så herlig opplevelse – og så flott og innbydende bilde 🙂
    Skulle gjerne opplevd noe sånt jeg også :))
    Solfylte minner er alltid godt å se tilbake på – nyt det 🙂

  3. Vibeke: Det var herlig – og det kom en fyr som var vertinnens Mr Darcy en gang og som den dag i dag sjarmerer både henne og gjestene. Til stadighet! Men han kom ikke til hest, dog hadde han til gjengjeld 2-3 ulike hunder rundt beina der han kom inn fra vindruehagen…

    Monica: Takk takk! Skulle gjerne invitert alle kjente og ukjente til noe sånt en gang, men… blir nok en stund til 😉

  4. Herlig erkeengelsk stemning. Det er noe eget med det vi opplever som det typiske engelske, er det ikke? Det bordet du har knipset fører tankene mine til store fredelige parker og dammer med parasollbefengte mennesker, lattermilde barn og fuglekvitter. Kanskje en liten punt som rolig stakes langs en elv, cricketspillende menn og pertentlige grusstier langs sirlig klippede plener.
    Takk for turen til mitt sinns England 🙂

  5. Jeg vet ikke, kanskje det er det? Det ironiske er jo at jeg flytta dit OG har bodd der i flere år uten å være det minste anglofil. Det er faktisk helt sant. Når det er sagt, vet jeg selvfølgelig likevel å sette pris på det 🙂

    …og beskrivelsen din passer perfekt på Canterbury, spesielt på et lite opphold i Westgate Gardens for eksempel. Veldig, veldig engelsk. Jeg skulle gjerne invitert deg på besøk, men nå befinner jeg meg jo et annet sted! Det får bli en annen gang 😉

Legg igjen en kommentar

