Whatever you’ve got, bring it on!

Fuglan fer sørover nu. Det e høst, utn tvil.

Da jeg gikk tur – en lang tur i masse frisk og vill luft – sist søndag, så jeg fire-fem store fugleploger. Alle satte kursen mot sør, som om noen på kommando hadde gitt dem beskjed om å dra på likt og rett over mitt hode ut av byen og mot de mer sentrale delene av europakartet. Ei og anna ørn tok samme retninga etterhvert, men skulle neppe like langt. Hvis du ser godt etter på bildet over, ser du rundt hundre fugler i noenlunde samlet flokk, men uten noen klar pilformasjon. Som om de ikke helt har gjenoppfrisket gamle kunster fra i fjor riktig enda. Og du kan se av vinkelen at jeg har tatt bildet nesten rett over hodet mitt, men med blikket mot vest. Under nedre bildekant og litt til kunne du sett havet, om jeg hadde knipsa den veien. For jeg er ved havet.

Det er helg. Jeg skal på tur – hyttetur og fottur. Jeg gleder meg, samme hvordan været blir. For det er ikke så viktig akkurat nå om været er bra eller dårlig, sol eller regn. Bare det er mye av det, er jeg fornøyd. Mer enn fornøyd, jeg er glad, rett og slett. På den måten som gjør at munnvikene ikke kan unnlate å trekke litt oppover, nakken kneiser mot vinden og regnet og nekter å la seg bøye. Det er helg og jeg skal ut på tur. SnilleMannen i fotobutikken har lånt meg et kamera siden mitt er inne til vurdering etter en krangel med en lekeplass i Hyde Park. Mobilkameraet er ikke nok i lengden.

Det er mye vær. Jeg skal på tur. Jeg har kamera. Det er høst. Bring it on, baby. Hva enn du kommer med; regn eller mørke eller ishagl eller vind – bring it on. Jeg tar alt du byr på. Og når du er ferdig, når du tror det er nok… Da ber jeg om mer.

For dette får jeg simpelthen ikke nok av.

Legg igjen en kommentar

