Mens livet lever


«Du må bruke mye tid på blogginga» sa noen til meg i kommentarfeltet mitt for ikke lenge siden. Svaret mitt var nei, jeg bruker ikke mye tid på blogginga. For meg er den et overskuddsfenomen, og som regel blir bloggpostene mine til en høvelig sen kveld mens jeg sitter og ser på tv samtidig som jeg leker med laptopen. Da har jeg det godt, og bloggpostene kommer raskt.

Og det ser du på bloggfrekvensen i det siste. Den har vært lavere enn normalt. Det er fordi det er så mye som skjer, og antall kvelder hvor jeg har sittet alene hjemme og hatt ro til å leke på laptopen har blitt drastisk redusert. Noen har blitt født. Noen har dødd, den siste bare for et par timer siden. Noen har blitt alvorlig syke, og utfallet er ikke gitt enda. Andre har blitt friske etter alvorlig sykdom og blomstrer i det de holder på med i livet sitt. Jeg har underholdt andre. Jeg har selv latt meg underholde. Jeg har jobba til alle døgnets tider. Jeg har sovet til uforutsigbare tidspunkter. Jeg har vært mindre sosial enn normalt, men likevel tilbrakt tid sammen med et høyt antall mennesker. Jeg har vært overalt og alle steder, men likevel hatt roen med meg.

Det er kort og godt livet som holder meg litt borte fra blogginga om dagen. Det er ikke noe traumatisk; det er simpelthen bare sånn det blir en periode. Jeg kommer nok sterke tilbake etterhvert, når ting roer seg. Inntil da håper jeg du har tålmodighet med meg!

6 thoughts on “Mens livet lever

  1. Det er som med meg det. Bloggfrekvensen er nedadgående, både hva egen og andres skriving angår. Jeg er rett og slett en dårlig bloggleser for tida. Men livet krever absolutt sitt for tida 🙂

  2. Jeg er litt flinkere til å lese enn skrive om dagen; mest fordi lesinga tar lite tid OG fordi jeg bruker bloglines til å holde oversikten. Da går det raskt.

    Men det er jo i grunnen godt når livet krever sitt, selv om det noen ganger krever mye! Jeg håper det er gode ting i livet ditt som krever deg, og regner med at du kommer sterkere tilbake etterhvert…? Kanskje bare få overstått eksamen(er?) først, kanskje?!

  3. Du er søt. Det er fascinerende hvordan noen lett finner ordene, mens andre bruker dager på å stokke bokstaver.

    Vi venter! Selvsagt gjør vi det
    😉

  4. Jf: Godt å vite at jeg kan ta meg tid når det er behov for det 🙂 Gleder meg til å ha mer tid bloggen og bloggevenner igjen!

    Alt godt: Tusen takk! En klem gjør veeeldig godt 🙂

    Poter: Neida, det blir ikke alt for lenge til. Maks ei uke, tenker jeg, og noe av det som skjer frem til da vil gi meg ting å blogge om i ettertid. Blir nok bra, må bare prioritere livet når det krever litt mer av meg en periode. No need to worry 😉

Legg igjen en kommentar

