Nå er det nok! Basta!

La meg sitere et leserbrev i bygdebladet mitt, også kjent som ‘Avisa Nordland’. Sitatet nedenfor er autentisk og gjengitt i sin helhet, og er trykt i dagens utgave av papirutgaven.

Legg spesielt merke til den engasjerte bruken av utropstegn og kursiv, som gir en konsis aksentuering av poengene. Den geografiske orienteringen sier mye om identitet og politisk orientering, og samfunnsfaglige lesere kan sannsynligvis dra nytte av sin kunnskap om Rokkans teorier her.

Jeg kan ikke annet enn le 🙂 Herr Kåre A, you made my day! (Sammen med karamellkakene som bakes i denne stund, etter oppskrifta fra Alt Godt!)

* * *

Skjerp dere, NRK Nordland!
Nå må NRK, og spesielt NRK Nordland, skjerpe seg!

Dersom det oppstår feil slikat TV-sendinger fra NRK Nordland ikke kommer ut, vil vi slett ikke ha Østlandssendingen inn som substitutt!

Alternativet være vårt nærmeste fylke, nemlig sendingen fra Trøndelag. Til nød kan vi godta Troms, men Trøndelag må være aller første valg!

Spar oss for det østlandske tøvet!

(Kåre A)

3 kommentarer om “Nå er det nok! Basta!

  1. *knis*
    Og det verste er at jeg tok meg i å tenke i samme baner da det plutselig var Østlandssendingen og ikke Vestlandsrevyen her en dag. Alt annet, bare ikke Østlandssendingen og lokale feel-good-saker fra Bærum, tenkte jeg 😉
    Men jeg skrev det ikke til lokalavisen. Det skal jeg ha. Jeg sa det ikke en gang høyt. Men nå har jeg visst skrevet det her. Oops.

  2. Einar: Tydeligvis for noen, i alle fall 😉 Jeg er jo glad i nordlandssendinga, men det er grenser for hva jeg gidder å hisse meg opp over…

    Tante Grønn: Velkommen hit! Her er det lov til å si det meste 😀 Så kan man heller overhøre det man ikke orker engasjere seg i…

Legg igjen en kommentar

