Jeg liker ikke shopping. Egentlig.

Jeg er ingen shopper. Jeg mangler det genet som gjør at man blir ellevill av salgsplakater og tror man må ha alt man ser og liker i butikker, blader og på andre damer. Tanken på å tilbringe timesvis i butikker gjør meg lettere anemisk og i det hele tatt, og jeg er ikke den som gjerne blir med venninner på jakt etter noe de bare ha. Det gidder jeg ikke, livet er for kort til å la seg ofre for andres beslutningsvegring og forfengelighet… Du skjønner tegninga.

Men i dag fikk jeg omsider somla meg til musikkbutikken som nylig åpna her i byen, etter at Bodø i flere år (!!!) har vært uten egen musikkbutikk. Jeg ville ha meg en cd eller to med julemusikk, pluss at det var et par som har kommet ut mens jeg var i England som jeg gjerne ville kjøpe nå som jeg er tilbake. Så jeg gikk til Musikkverket og fant meg vipspips fem cd’er. Da jeg kom til kassen for å betale, viste det seg at den ene cd’en var signert! Nå eier jeg ei Kari Bremnes-cd med selvsamme dames signatur på fronten av coveret. Det gjør ingenting.

Etterlengta i byen og hos meg, begge to: butikken og musikken

Deretter gikk det bare oppover. Jeg er ingen shopper, men i dag kom jeg hjem med fem cd’er, tre kjoler, fire par strømper, en ny Dior-leppestift, en genser og et par vintersko. Til meg selv. I tillegg fant jeg impulsivt 4-5 julegaver jeg hadde tenkt å planlegge litt i helga… I den første butikken hvor jeg tenkte å kanskje titte etter julekjole (fordi det meste av penklærne mine ligger på et loft i England foreløpig) fant jeg fire kjoler jeg ville prøve. Jeg kjøpte tre av dem – den fjerde turte jeg ikke prøve i frykt for å falle for den også. Så jeg kjøpte tre kjoler – og fikk 30% rabatt fordi det var nattåpent! Egentlig betalte jeg dermed bare for to kjoler og fikk den tredje omtrent gratis. Da er det lov, ikke sant?

Ah. The beauty of being a shallow girl… Kanskje det blir litt moteblogging her etterhvert?

2 thoughts on “Jeg liker ikke shopping. Egentlig.

  1. Tine Thing! Topp Trompetdame!

    Ellers:
    Jeg er heller ingen shopper. Genet er underutviklet, og greit kan det være. Kontoen er aldri så full at shopping er noe særlig å begi seg ut på.

    Det var nok kanskje det uplanlagte som gjorde at du plutselig stod der med flere bæreposer enn det du hadde tenkt. Men gratulerer med kjoler og sko og så Dior da 🙂

  2. Hun er suveren! Jeg har spilt den cd’en igjen og igjen, og har kjøpt den til et par julegaver også… Og TAKK! Jeg er kjempeglad i alt jeg fant! Gleder meg til nyttårsfest nå 😉

Legg igjen en kommentar

