Baby, let me break your balls

Vi sitter og spiser på jobb. En av gutta ved bordet mitt sitter med noen papirer foran seg og kaster et blikk på oss andre rundt bordet, som for det meste er damer. – Det e vel kje nån av dåkker som e nevneverdig interessert i fotball? Tre hoder rister og et nikker. Mitt. – E du det? spør han. Jeg sier ja. – Veit du ka slags mesterskap det e tell sommarn? Jeg lurer i all stillhet på om han tror jeg er dum. VM. – Veit du kor det e? Hvis jeg vet at det er VM, hvorfor skal jeg ike vite hvor det er? Sør-Afrika. – Dæven, du e jo go tell å vær dame! Her vurdere jeg å knurre mot fordommene hans, men slår det fra meg. – Du veit nu ikkje ka som e det einaste nordiske laget som skal delta? Jeg har lyst til å le. Han har ingen anelse om hvor mye han undervurderer meg. Danmark, så klart.

Han ser på meg med en ny og tydelig respekt i blikket. – Du imponér mæ! Du, du har kje løst tell å bli litt med på en konkurranse her?

Det viser seg at noen av gutta på huset har en konkurranse på gang. Hver av dem som deltar har tippa på hvilket lag som går videre fra hver gruppe til sluttspillet, og deretter tippa seg gjennom sluttspillet kamp for kamp frem til finalen. Der må man også tippe sluttresultat.

Jeg titta gjennom papirene, gruppeoversikten og gjorde meg opp en mening. Noen steder relativt trygg, andre steder ligner det mer på gjetting. G er dødens gruppe, men jeg lider egentlig ikke store kvaler mht hvem jeg tror vil gå videre. Om jeg har rett, er en annen sak;-) Fredag 11. juni braker fotball-VM løs med Sør-Afrika mot Mexico. Søndag 11. juli er finalen. Jeg har tippa at det da er Frankrike mot Italia som står på hver sin banehalvdel.

Da kollegaen fikk inn skjemaet mitt og så hva jeg hadde tippa i hver enkelt kamp, ristet han på hodet. – Aiaiaiai, her va det mykkje rart. E du sekker på dettan? spurte han. Eplekjekkingen.

Det ergrer meg noe grenseløst at han automatisk tror at dame = ikke fotballengasjert og/eller peiling, spesielt etter at jeg tydelig har markert det motsatte. Vi får poeng for hver kamp vi har tippa rett på i konkurransen. Hvis du hører et gedigent hyl utpå sommeren en gang, er det jeg som feirer at jeg har knust ham – og kanskje de andre gutta, på poeng. Da skal de få spandere en øl for hvert poeng jeg har slått dem med – HVER! 😆

6 thoughts on “Baby, let me break your balls

  1. He-he! Jeg tror sofa-sport er en av de enkleste arenaene for jenter å knuse gutta og deres fordommer. Sikker på at det blir full poengpott og fulle ølglass på deg. Da blir hvertfall jeg blid!

  2. Jeg håper du har rett 🙂 Jeg får neppe full pott, for cup er cup, men at jeg kan knuse et par av gutta? Utvilsomt.

    En gang i tida skulle jeg bli fysioterapeut for herrelandslaget i fotball, faktisk! Men så var det en spiller som la opp før jeg kom så langt som til å velge fag/spesialisering på videregående, og da droppa jeg det og valgte noe annet 😉 Det var noe med lårene hans… MEN jeg kan min offside også, bare for å ha det sagt. Jeg ser ikke helt motsetningen mellom å nyte det tekniske og det estetiske ved en god fotballkamp! 😆

  3. Kan det stemme at du har postet denne et annet sted også?
    Du skriver utrolig bra og er herved havna på lista mi..

  4. Velkommen hit, Elisabeth den andre 😀 Svaret er dog ‘nei’; jeg har ikke postet denne noen andre steder… Det er en ganske fersk opplevelse!

    Hyggelig å havne på lista di uansett 😉

  5. Da er jeg stygt redd noen har kopiert den og lagt den et annet sted.

    Ha en fin påske!

  6. Hmh. Jeg velger å ta det som et kompliment, selv om jeg ikke akkurat har sansen for det hvis noen har tatt mitt og lagt det ut som sitt eget… (Si gjerne fra om du vet hvor det er du har sett det!)

    …og ha ei superfin påske, du også!

Legg igjen en kommentar

