Alle gode ting er sju

Tante Grønn ga meg en pris og som en del av belønninga/utfordringa ble jeg bedt om å fortelle sju ting om meg selv. Jeg har begrensa begeistring for meme’r som sprer seg over Bloggebyen, men når det gjelder forfengelighet har jeg knapt noen grense – sju fakta om meg selv skal jeg klare. Og når Alt Godt hadde omtrent den samme greia i går og oppfordrer folk til å følge etter, kan jeg ikke dy meg mer. Jeg burde egentlig sove, men jeg blogger. Og her er sju fakta om yours truly.

1. Jeg er flink til å organisere og arrangere, spesielt når det er snakk om å vise frem nordre Nordland for venner/kjente/tilfeldig forbipasserende, men også i andre sammenhenger. Jeg venter 14 feriegjester til sommeren. Foreløpig. Det kan lett bli fler.
2. Jeg snakker tre språk flytende og et språk haltende, og angrer mest på at jeg ikke har vedlikeholdt russisken. Men planene om å gjenoppta den er mer konkrete nå enn tidligere! Totalt har jeg på et eller annet tidspunkt i livet lært sju forskjellige språk (norsk/nordiske ikke iberegnet).
3. Jeg er skrekkelig dårlig til å engasjere meg i rutineoppgaver og gjennomføre disse. Husrydding, oppvask, klesvask og enkelte andre ting utføres etter skippertakprinsippet. Det hender jeg trenger et kvarters forhåndsvarsel før jeg slipper folk inn i huset…
4. Jeg elsker hunder over knehøyde, samt unntaksvis de som er mindre, og får meg en alaskahusky til sommeren. At det innebærer ‘tvunget’ endring av bosted spiller liten rolle – jeg SKAL ha hund. (Og nytt bosted er allerede ordna. Hurra!)
5. Jeg har hatt blind date på ei nudiststrand.
6. (Pokker, dette var vanskeligere enn jeg trodde!) Jeg blir lett engasjert, både i prosjekter og mennesker. Det kan slå ut begge veier. Hjerte schmerte lizzm.
7. Jeg elsker hiphop og rap, og lar meg fortsatt fenge av Save the Last Dance. Selv om jeg egentlig er alt for gammel og kynisk til det.

Jeg skal vokte meg vel for å utfordre enkeltpersoner/bloggere, men … det er flere av mine regelmessige kommentører 😉 som jeg forventer å se sju fakta om i tida fremover – enten i egne blogger eller i mitt kommentarfelt. Betrakt deg selv som advart og oppfordret, alt etter hva som funker best!

4 kommentarer om “Alle gode ting er sju

  1. åh jeg elsker den filmen! Man blir aldri for gammel eller kynisk for fine vakre filmer! Jeg liker meme, kanskje en dag når inspirasjonen uteblir skal jeg prøve å forfatte noe. Vet fortsatt ikke helgeplaner, men vet litt mer i midten av neste uke, da skal si fra til deg med en gang:-) ha en fin helg!

  2. Jeg elsker dansinga i filmen, den er helt fantastisk! Blandinga av ballett og hiphop går til margen på meg. Og så liker jeg Julia Stiles; det at hun gjør den og Jason Bourne og er like troverdig i begge… Jeg bøyer meg i støvet!

    Og gleder meg til uka som kommer 🙂

  3. Sju språk! Har du kunnet dem sånn nogenlunde også – eller?
    Lykke til med høskieanskaffelsen til sommeren! Spennende og moro. Daxeé håper at han er en av de unntakene som holder til under knehøyde 😉

  4. Tre kan jeg flytende, to har jeg kunnet veldig bra en gang i tida, to kunne jeg haltende og overlever jeg fortsatt på om jeg må, mens det siste aldri ble noe mer enn et semester – dog med full innsats. Manglende vokabular,men ros for uttalen 🙂 Det blir faktisk 8 i alt, jeg talte feil da jeg skrev innlegget!) Målet var alltid å beherske fem språk flytende; nå er fasit 3,5. Det skal bli fem etterhvert!

    Og jeg tror at Daxeé vil bli et unntak så snart jeg blir kjent med ham 🙂 Viljen er i alle fall der fra min side!

Legg igjen en kommentar

