Den seksfikserte hunden

Det var en firbeint som utfordra meg denne gangen. Daxée ba meg om å finne ‘bilde nummer seks i mappe nummer seks’ og legge det ut på bloggen min.

Det hadde i utgangspunktet vært en enkel oppgave, bare at laptopen min er organisert slik at det ikke engang er entydig hva som er den første mappa, langt mindre den sjette. Men siden praktiske tilpasninger er lov, valgte jeg simpelthen standardmappa ‘My Pictures’ som utgangspunkt. Da fant jeg bilder i den sjette mappa, og det sjette var dette:

26. januar 2007
26. januar 2007

Mappa inneholder nemlig utelukkende bilder fra et webkamera på mitt opprinnelige hjemsted. Ikke minst da jeg var i utlandet var det obligatorisk med en daglig visitt innom kameraet, og det hendte ikke sjelden at jeg lagret bildene hvis været var litt særartet one way or the other. Noen ganger kunne det bety flere bilder på en dag. På bildet jeg viser over her, er det så tett snevær at man knapt ser et hundre meter fremover. Bildet under viser det motsatte; en vinterdag med strålende vær.

12. februar 2007

Toppen bak til høyre heter Hallartinden og ligger sør på Langøya. Jeg har til tross for gode intensjoner enda aldri vært der. Men nå har vi snakket om å ta en tur dit til sommeren, kanskje med noen av feriegjestene. Vi får se. Selv er jeg mest stemt for at jeg og Faderen tar en guttetur dit, men…vi får se. Blogging derfra blir det nok uansett! Kanskje Daxée blir med?

2 thoughts on “Den seksfikserte hunden

  1. Ytrolig så ulikt verden kan være avhengig av været, gitt…
    Bare si fra når du vil ta turen til fjells, Elisabeth – så skal jeg se om jeg klarer å overtale daxepappa til en nord-Norge-tur 😉

    Flott at du tok utfordringen. Kjempelogreglad for det 😀 😀 😀

  2. Jeg skal si fra! Selv starter jeg barmarksesongen om et par uker for alvor, tenker jeg, skjønt man kan fint ta seg frem til fots enkelte steder allerede nå.

    Men hvis du overtaler ham til å komme en gang etter 1. juli kan dere godt bo hos meg når dere kommer oppover. Kanskje vi kan ta en tur i august, når min lille firbeinte har kommet til meg? Tror du vil like ham, og så er han ikke så mye større enn deg akkurat da. Tenk litt på det 🙂

Legg igjen en kommentar

