Mandagsferie

(Jeg har ikke så mye å si, men lar bildene tale for seg selv. Du skjønner nok tegninga!)

Ettermiddagskaffe med sjelebot
Vi gikk bare en liten tur til enden av veien. Enkelt og vakkert!
I motsatt retning: Heggmoen med Vatnvatnet
Meier blir snart pappa. Igjen.

Dette kan jeg dog ikke la være å si noe om. Møt Meier; snart pappa-to-be for min kommende valp 🙂 For ei tid tilbake ble Meier paret med ei blåøyd tispe som heter Hydra, og ca 25. mai har hun termin. En av hannvalpene vil bli min, og skal hentes i slutten av juli. Før den tid skal selvfølgelig den to-og-firbeinte familien besøkes maaange flere ganger! Meier har fullført mange løp, inkludert lange Finnmark, og han er en rolig og avbalansert fyr. Stor er han også. Jeg håper sønnen blir lik sin far – og det er meg heller ikke imot om han arver sin mors blå øyne.

Mye som taler for at det kan bli mer hundeblogging etterhvert, altså, men jeg lover at det ikke skal få ta helt overhånd.

8 thoughts on “Mandagsferie

  1. Hei! Jeg så at du vurderte å lese Littell, tenker du da på «De Velvillinge»? I såfall kan jeg ikke annet enn å anbefale den på det aller sterkeste. Den er hjerteskjærende grusom, og fikk meg til å gråte og hulke høyt, men personskildringene og karakterutviklingen er uovertruffen. Og det historiske er i stor grad korrekt. Alt i alt en sinnsyk bok. 🙂

  2. Heia, og velkommen hit! Ja, det var den boka jeg tenkte på. Den ligger hjemme og jeg har absolutt tenkt å lese den, var bare ikke sikker på NÅR det vil bli. Tusen takk for at du tok deg tid til å komme hit og anbefale den; anbefalinga taler sterkt for å ikke utsette boka til over sommeren. Selv om den er et stort monster av ei bok. Jeg er veldig spent på den.

  3. AltGodt: Hehe… Det ER et morsomt navn!

    Bridgehill: Anything goes 🙂 Min kjære Amigo har et blått og et brunt, en annen elskling som heter Rumba har et blått og et grønt! Men strengt tatt er ikke øyefargen så viktig. Det gir jo selskap uansett, det lille dyret jeg skal ha!

  4. Min forrige hund var ein border collie med eit blått og eit brunt auge. (Stemmer det at dette er meir utbreidd mellom polarhundar enn andre ?)

    Ein gong han var med på fortauskafe, vart ein kar på eit nabobodr sitjande å stirre inn i det blå auget til Todd. Så sa han: «Hadd’ n hadd to ta dom, hadd itt je tørt å hadd’n»

    Til slutt torde ikkje eg heller, men det er ei anna soge.

  5. Ja, det stemmer nok. Uten at jeg vet hvorfor. Jeg vet flere som har blåøyde polarhunder, eller et øye av hver farge. Har også sett det hos aussier (Australian Sheperd, ikke helt ulik Border Collie), når jeg tenker meg om.

    Det skyldes visstnok en genmutasjon og er sånn sett rent formelt en genetisk svakhet. Men den er jammen fin til tider. Som hos denne dama her 😀

Legg igjen en kommentar

