Skal, skal ikke?

Skogens konge was here

Du skal ikke gå langt i marka her før du ser dette. Mange steder. For turgåere her er det helt normalt, nesten som en hundebæsj, bare at det er et annet dyr som har lagt sine etterlatenskaper rundt omkring.

Men for andre mennesker andre steder er dette noe vanvittig eksotisk. Og det var derfor tanken slo meg: Hva om jeg samler slike kuler, legger dem i tette glass og selger dem som souvenir f.eks. via eBay? Hadde det slått an?

Tenk så enkelt det ville være: Ta en tur ut. Samle kuler. Legge kuler på (tette!) glass. Legge annonse på eBay og ta kanskje 100-150 kr pr glass, med 2-3 kuler i glasset. Sende ut etterhvert som bestillinger ramler inn. Man kunne kanskje tjene gode penger på det etterhvert, for alt jeg vet. Selv om jeg vil le bare ved tanken.

Det er mye rart som surrer i hodet noen ganger.

7 kommentarer om “Skal, skal ikke?

  1. Jeg ville gått for å tørke dem før jeg la dem på glass!
    For mange år siden, på Norge rundt, eller et tilsvarende program, var det en som lakkerte tørkede «perler» og lagde øredobber og anheng av dem – og solgte dem til turister!

  2. Tror det ville vært en salgssuksess, jeg 🙂 Da jeg bodde i Kenya kjøpte jeg en flamingofjær som var innkapslet i glass. Hvor den har blitt av aner jeg ikke, men det er kansjke den eneste souveniren fra barndommen jeg fortsatt husker…

  3. Kreative idéer. Elgens etterlatenskaper som kunst i skogbunnen eller i ørene. Jeg har tatt noen bilder av det første. Det er nok av slike motiver rundt hytta på Kjerringøy. Påminnelser om et vakkert dyr.

  4. Jeg er mektig imponert over dem som orker å bruke tid på det, for det ligger utvilsomt penger der. Jeg bare vet ikke helt om det er det jeg vil bruke tida mi på. Om jeg kommer over en diger kladask med mange kuler, så kanskje noen blir med hjem til tørk, og så tar man det derfra? Har heldigvis overbygd veranda… 😉

Legg igjen en kommentar

