Akkurat på terminen!

Jeg liker å tenke fremover på hva jeg ønsker meg av og i livet; hva jeg vil prioritere, hva jeg vil bruke tid på, hva jeg vil velge eller velge bort, og så videre. Og planene for noe av det jeg vil prioritere i livet når jeg flytta til Nord-Norge på noenlunde permanent basis – de har vært veldig klare, og enkelte ting veldig etterlengta. Det er kanskje noe med alderen? Jeg har nok blitt sent voksen, men nå er jeg klar. Også for de store tingene i livet.

Når man når en viss alder kommer man gjerne til et punkt der man ønsker seg andre ting. Der man vil prioritere annerledes, gi avkall på en ting til fordel for noe annet. Så også for meg. Så det har vært noe jeg ikke har blogga om de siste månedene. Det å telle måneder, og etterhvert dager. Det å lete etter synlige tegn på tingenes tilstand. Det å etterhvert leve i den ulidelige spenningen det er å telle dager i stedet for måneder. Vite at magen er større enn noensinne før, kjenne at det spreller og rører seg der inne. Den skrekkblanda fryden over å ikke helt vite hvor mange det er der inne.

Og i går skjedde det. Om du ikke allerede har gjetta det: det var tid for fødsel!

Faren var ikke involvert. Den vordende mor klarte seg for det meste selv, men hadde tilsyn og hjelp tilgjengelig. Småttisene – for det var mer enn en – kom til verden på et leie av avispapir og halm. Etterhvert var det ti av dem, og en av dem skal bli min.

Jeg vet ikke hva du trodde innledningsvis i denne bloggposten, men faktum er at i går ble det født et kull med valper av typen Alaska husky og en av hannvalpene skal bli min! Jeg skal vokte meg vel for å la bloggen blir helt hundefokusert, men det er nok fare for at det kan bli litt pels her innimellom. Jeg håper du tåler det.

4 thoughts on “Akkurat på terminen!

  1. Så utrolig koselig med hundehvalp. Huskyer er også utrolig flotte som «voksne», noe som er en fordel 🙂

  2. Elise: Velkommen hit! Tro meg, dette er et veldig veloverveid valg også hva rase angår. De er supre hunder og jeg elsker dem! Det skader heller ikke at han har gode linjer med flere Iditarodvinnere i blodet sitt…

    Ståle: Jah! Dobbelvoff!

    Alt Godt: Jeg gleder meg også til dere får treffe ham 🙂 Da bor han rett nok ikke hos meg enda, men det er intet hinder!

Legg igjen en kommentar

