Falling in love again

Jeg har møtt noen. Jeg vet ikke hvor lenge det er siden jeg begynte å forestille meg hvordan Han skulle være, men jeg satte opp en liten liste for meg selv med kriterier som var viktige for meg. Og denne gangen tror jeg virkelig det klaffer. Jeg falt for ham første gang jeg så et bilde av ham. Ikke bare fordi han var utrolig fin, men også fordi det var noe spesielt, noe udefinerbart som jeg ikke kunne sette ord på da jeg titta på ham på bildet. Hver gang jeg titta på ham. Da vi snart etter møttes gjennom felles kjente, viste det seg at magefølelsen stemte – vi passet innmari bra sammen fra første stund.

Jeg tenkte tidligere at det ville være fint om han var noenlunde mørk. Det er han. Videre tenkte jeg at det er fint om han er av typen ‘stor og trygg’. Det er han. Det ville ikke være dumt om han liker å være ute på tur, tenkte jeg. Check. Jeg liker fyrer som er glad i å jobbe og gjerne gjør en hederlig innsats. Han oppfyller det kravet. Livet vårt sammen blir kjedelig om han ikke er litt leken, mente jeg. Han leker gjerne, sånn etterhvert. Det er en fordel om han er sosialt anlagt og trives blant mange andre. Ingen tvil om at han innfrir det kriteriet til fulle.

Og så må han like meg, og like å kose med meg. Det gjør han; det har han tydelig bevist. Han slapper av i mitt nærvær, han kjenner duften av meg og søker seg gjerne til huden min. Er det rart jeg smelter? Han later til å stole på meg allerede, til tross for at forholdet vårt ikke er så gammelt. Enda. Men det er greit; vi har tid. Vi skal etterhvert komme til å tilbringe en hel livstid sammen, håper jeg, en lang en. Hans livstid.

So let me introduce him to y’all:

Min kjære lille favoritt

Dette er Emre. I skrivende stund og på bildet er han 12 dager gammel. Når han blir åtte uker skal han flytte hjem til meg. I mellomtiden vokser han opp i et lite paradis for en liten valp. Han er av typen alaska husky og kan se frem til et liv med mange turer året rundt, med mye kos og gode dager. Og jeg kan se frem til å ha selskap hjemme og på turer, året rundt og døgnet rundt. Noe sier meg at dette blir bra.

No wonder I’m totally in love already…

8 thoughts on “Falling in love again

  1. Jeg håpte at dette innlegget handlet om mr.valpis når jeg begynte å lese 😀 Følger med på bilder av de på fjesboka 😉 Tenk så mye spennende lille Emre har foran seg hos deg med turer, reising og alt godt som livet har å by på. Du må bare rope ut når han er kommet hjem og hvis du har lyst til å gå en liten tur med hundene. Min største (og yngste) er en utrolig fin leketante for valper. Kanskje dere blir med å trener litt og;) ?

    Hilsen en leser som er innom av og til, og som antageligvis kommer til å komme innom oftere fra nå av 🙂

  2. Anniken: Han har mye godt foran seg, ingen tvil, men det har jammen jeg også! Du skal ikke se bort fra at det kommer et lite pip utpå sensommeren eller høsten en gang…

    BusterN: Mhm!
    [Hvisdetfanteshjertepåtastaturetvillejegskrevetdether!]

  3. Heldige Emre! Så deilig han kommer til å få det. Minst like deilig som han allered har det 🙂
    Men du, har du begynt å dra han med på lange trurer allerede…? 🙂

  4. Ståle: Han kommer til å få det fint, men det får jo jeg også…! Han er utrolig fin, og så langt veldig rolig blant flokken sin. Men lange turer? Nei, ikke enda. Men fra august derimot… 😉

    MittSnitt: Takktakk! Vi er veldig lykkelige sammen 😆

  5. Anniken: Han er helt nydelig, helt objektivt 😉 Blir nok ikke alt for mange bilder av ham i denne bloggen, men ett og annet innimellom (fra turer, for eksempel) skal du ikke se bort fra!

Legg igjen en kommentar

