Glimt fra kjøkkenet

Da jeg flytta inn i leiligheta jeg nå bor i, slo det meg under utpakkinga at jeg egentlig mangler serveringsfat. Kakefat har jeg, og boller, og middagsservise og sånt. Men fat til å legge maten opp på (hvis man ikke vil sette kaserollene på bordet…) manglet. Planen var å lete litt etter et sett jeg kunne samle på, evt kjøpe meg noen fat i samme serie som middagsserviset mitt. I mellomtida, tenkte jeg, kunne jeg jo kjøpe meg noe billig på en bruktbutikk. Bare for å ha noe enkelt, til jeg finner det jeg virkelig har lyst på.

Servise fra Figgjo Flint (foreløpig med ukjent navn)

Så kom jeg innom en bruktbutikk på min vei. Der fant jeg dette – to serveringsfat, fire dyptallerkener og ei melkemugge fra Figgjo Flint. Jeg falt fullstendig for designet; lys grått og hvitt, og helt enkelt. Dyptallerkenene skal jeg inntil videre bruke som serveringsboller, og melkemugga får jeg plass til litt saus oppi. Det ser simpelthen elegant ut, spesielt i virkeligheten vs på bilde! Jeg har ikke klart å finne ut hva modellen heter, men det skal jeg klare å forske meg frem til etterhvert.

Kommer du over noe som ser ut som dette på din vei, vet du hvem du kan kontakte. Jeg vil gjerne ha mer!

Update 31.07: Jeg har mailet og ringt til Figgjo, som viser seg å ha kjempegod service! De i butikken klarte ikke å identifisere serviset mitt, men har videresendt min mail (med bilde) til administrasjonen. De har imidlertid ikke noen katalog over gamle produkter, så når fellesferien er over, vil et menneske derfra simpelthen gå inn på lageret og se igjennom alt til de finner det! Snille folkene. Det kaller jeg service!

5 thoughts on “Glimt fra kjøkkenet

  1. Hei:-)

    Jeg leste på bloggen til Glamourbibliotekaren at du etterlyste ei side der du evt kunne finne navnet på Figgjo designet. Nydelig, forresten!

    Kanskje denne sida kan være til hjelp? Du må klikke deg fram for å (kanskje) finne det du leter etter. http://www.replacements.com/china/FIG.htm

    Lykke til! 🙂

  2. Tusen takk for tips! Nettsida er allerede funnet, tried and tested, men de hadde ikke noe fra Figgjo Flint. Dessverre! Men jeg har også mailet Figgjo.no, kanskje de kan hjelpe?

    Jeg har også funnet en ting til på en netthandel, det ligner i alle fall veldig, så får vi se hvordan det går. Jeg skulle gjerne hatt mye mer i den serien, om det var mulig, men vil ikke blande med andre serier/farger, og det gjør kanskje saken vanskeligere.

    Setter stor pris på innspillet ditt 😀

  3. At noen på Figgjo skal finne ut dette for deg et kaller jeg serviseservice! Hold oss oppdatert, da. 🙂

  4. Så flott! Det finst fleire som liknar på kvarandre, Grete, der mønsteret også er glassert, og Sissel, som har eit meir fletteliknande mønster. Bente hadde same mønster som Sissel trur eg, men hadde kvit spiseflate. Alle finst i ulike pastellfargar som ein kan blande.

Legg igjen en kommentar

