Det var heldigvis ikke august

Spor på dagens morgentur

Bandanders har noen fine ord nylig hvor han sier at siden en svale gjør ingen sommer, vil heller ikke den første nattefrosten gjøre en vinter. Jeg er enig. Så det jeg fant i gresset da jeg var ute med den firbeinte i dag morges, var bare bud om høst. For enkelte her oppe kommer frosten før den første jordbæra har rukket å bli moden. Det er en kilde til vemodighet og sier en hel del om sommeren som har vært. For andre kommer den akkurat når den skal, med kalde temperaturer akkurat når man begynner sesongoppladninga med hundekjøringa.

For min del kan den egentlig komme når den vil. Jeg bare krysser fingrene for at høsten blir noenlunde tørr, slik at de gyldne fargene kan eksplodere etterhvert og slik at alle mine planlagte turer med og uten telt i marka, skal resultere i vakre syn – og enkelte fine bilder.

Legg igjen en kommentar

