Same planet, different lives

Ja. De ville bombe jobben til pappa!

Mine problemer i hverdagen, i den grad jeg kan sies å ha noen, handler om å ha tid til å rekke over alt jeg har lyst til, å roe ned en overhyper valp, å få lest de bøkene jeg er i gang med og egentlig gjerne vil fortsette med, å få handlet inn det nødvendige til 11-åringen kommer på besøk for å ha en bake-og-hunde-dag i høstferien. Koordinere en potensiell overgang mellom to jobber, legge planer for ca alle vinterhelgene. Sånne ting. Relativt overkommelige, i det store og hele.

Min venn Victor i Nigeria har andre problemer. I dag var det noen som forsøkte å bombe kontoret hans. Han er advokat og jobber mye med anti-korrupsjonssaker, så det er kanskje ingen overraskelse at det kan være noen som har noe imot ham og bedriften hans. Men bombe kontoret hans? We’re talking serious shit, man.

Victor 1 – meg 0. Definitivt. Heldigvis.

3 kommentarer om “Same planet, different lives

  1. Jeg glemmer det stadig vekk – men er glad for påminnelser som setter ting i perspektiv for meg noen ganger. Victor (og kona!) fortjener egentlig en egen bloggpost, på mange måter, men det får bli senere en gang.

Legg igjen en kommentar

