En avbefaling. Hvis det trengs.

Jeg er glad i bøker. Jeg er knapt i stand til å gå inn i en bokhandel uten å komme ut igjen med ei eller flere bøker. Stabelen av bøker som skal leses, den på kanten av hylla mot kjøkkenet hjemme, vokser umerkelig og stadig. Femten minutter på Gardermoen her om dagen og vips hadde jeg tre nye bøker. (De kom i tillegg til de to jeg hadde i bagasjen allerede. Jeg må oppdatere leselista mi snart!) For eksempel.

Men nå har det altså skjedd. Jeg har kommet over ei bok som aldri noensinne eller under noen omstendighet vil få invitasjon til ei hylle hjemme hos meg. Ever. Den er rett og slett overflødig, i alle fall i min verden. På slutten av en dag på konferanse satte jeg meg i lobbyen sammen med Bestisen og skravla litt, lufta hodet. Og da så jeg den – boka som jeg garantert aldri vil kjøpe, eie eller overhodet få i hus.

Gjett hvem som eier hotellet jeg var på?

Jeg tror kanskje du føler det samme som meg.

2 thoughts on “En avbefaling. Hvis det trengs.

  1. 😆 !!! Ja, det där är kanske en bok man känner att man klarar sig utan?

    (Och nu blev jag påmind om något jag måste skriva om på min egen blogg! Hihi, tack!)

Legg igjen en kommentar

