En vanlig dag på jobben. Trodde jeg.

Det kom ei dame bort til meg på jobb i dag. – Uvanlig spørsmål, kanskje, men har du en brødpose?

Spurte hun. Jeg sa ja, og fant frem en på kjøkkenet til henne. – Supert, jeg skal bruke den til å samle bevis i trappa, sa hun. Da ble jeg nysgjerrig og spurte om hva; hva skulle hun samle og i hvilken sammenheng var det bevis? – Jo, det er de derre i trappa, sånne skikkelig store mørke. Jeg så sannsynligvis ut som et spørsmålstegn, for hun ba meg bli med til trappa for å se.

Da vi kom ut til den store fellestrappa, gikk hun i gang med å samle monsterstore hybelkaniner inn i posen…

Du har de store ting i livet, og du har de små ting i livet. Og så har du damer som plukker hybelkaniner i poser.

6 thoughts on “En vanlig dag på jobben. Trodde jeg.

  1. Hehe. Bevis!?! Bevis på at det står dårlig til med rengjøringen, kanskje?
    Neste gang kan du kanskje få henne til å kjøpe hybelkaninfelle…? 🙂

  2. Jeg tipper du har rett! Men at ei dame med refleksvest (innomhus!) og vernehjelm ber om plastpose er litt … pussig, syns jeg. Hun skulle sikkert ta seg en prat med renholdsfolkets sjef. Hmh. Jeg lurte en stund på om noen hadde gjort noe helt annet i trappa.

Legg igjen en kommentar

