Æ dyrka pene menn

Jeg har en svakhet som ikke alltid vises utenpå, om du da ikke kjenner meg veldig godt.

Jeg er svak for menn.

Jeg snakker ikke om å gå til sengs med alle og enhver. Jeg snakker ikke om ‘må-ha-syndromet’ som sier at jeg vil prøve meg på alle. Jeg snakker ikke engang om en seksuell kontekst hele tida. Jeg bare liker menn.

Aller best liker jeg dem som er litt ‘furet, værbitt’. De som har levd litt, som har opplevd litt og som har latt livet sette spor i ansiktet. De trenger ikke se bra ut på bilde engang, bare de har noe ved segsom jeg ikke helt klarer å definere, men som bare er der somehow, utilsiktet.

Ukjent mann i Tbilisis gater
Ukjent mann i Tbilisis gater

Denne fyren, for eksempel, knipsa jeg en dag på gata i Tbilisi, Georgia, for noen år siden. Han sto i flokken på den andre sida av sperringene på Rustaveli, paradegata som går rett foran parlamentet der. Jeg syns han var noe av det fineste jeg har sett, og hadde jeg kunnet georgisk (eller husket den russisken jeg engang lærte), skal du ikke se bort fra at jeg hadde gått over for å snakke med ham. Finne ut hvem han var, hvor han bor, hva hans historie var. Hvorfor han var akkurat der, akkurat da. Men jeg turte ikke. Jeg bare lirka frem kameraet, holdt det litt ned så det ikke skulle se påtakelig ut at jeg ‘siktet’ mot ham, og myste halvdiskret ned mot skjermen og zoomen for å se at bildet ble ok.

Det er så mange fine menn i verden – jeg treffer stadig nye flotte fyrer, i alle aldre. Jeg lar meg gjerne imponere, men det er ikke alltid de vet hvilken effekt de har. Heldigvis.

Ellers ville jeg raskt vært ille ute.

Husker du Iren Reppen?  Hun kunne få sagt det, eller sunget det om du vil…

(Lytt til sangen, overse bildene som følger med på jutjuben. Plastic fantastic er uinteressant 😉 )

2 thoughts on “Æ dyrka pene menn

  1. Deilig liten hyllest til de røffe med personlighet. Flott skjeggebasse du fant i Tbilisi 😀
    Godt det er håp for de mindre «billedskjønne» av oss.

    Fortsatt god søndag, du der nord.

Legg igjen en kommentar

