Musikk! Musikk!

Husker du mine musikalske utlegninger for ikke lenge siden? Jeg skulle innom fine, fine Musikkverket her om dagen for å kjøpe meg et par cd’er. Planen var to cd’er som var relativt nye, en eller to som jeg hadde lyst på men aldri hadde pella meg til å kjøpe, og rom for et impulskjøp eller to.

Cover til Heartcore - siste CD fra Ingeborg SelnesJeg kom hjem med Notorious B.I.G., Tungtvann, Joddski, Ingeborg Selnes, Kråkesølv og Bernhoft. De ruller og går i rotasjon på cd-spilleren (tenk, ikke noe datastyrt musikk her!) denne helga, mens jeg tilbringer mye tid ved pc’en og avstands-frivilligjobbing. I øyeblikket er det Ingeborg Selnes som underholder meg. Jeg er litt lei av kvinnelig-singer-songwriter-melankoli men innbilte meg at Selnes var noe litt annet. Og det stemte. Hun minner meg innimellom om Bertine Zetlitz i det at hun lager nye/egne lydbilder for hver enkelt låt. Det er hele tida noe annet, og det er ikke to låter som ligner, jeg slipper å tenke at «dette er akkurat som den jeg nettopp hørte…». Hurra!

Noen ganger er det helt greit at det er en skikkelig grå regnværsdag ute.

Legg igjen en kommentar

