Veldig klar for sommer

Jeg liker å ha planer for ting som er viktige for meg. Det betyr ikke at jeg ikke forandrer planene, at jeg rigid gjør alt som står i min makt for å følge planene mine eller at jeg takker ja eller nei til ting ut fra hvorvidt det passer inn i mine planer eller ikke. Jeg er ikke så firkanta.

Men jeg liker å ha planer likevel, kanskje mest fordi de er med på å fokusere meg litt – jeg har nemlig et veldig sterkt vimsegen, i fall du ikke har merket det. Og så har jeg aversjon mot å se tilbake og oppdage at jeg har gått glipp av eller misset ting bare fordi jeg ikke var fokusert der og da. Aversjon mot dyre flybilletter bare fordi jeg ikke bestilte tidlig nok, for eksempel. Så derfor.

Oversikt over BOTs hytter
Sommerplaner!

Denne ‘kupongen’ fra den lokale turistforeninga henger nå på kjøleskapet mitt. Femten hytter er listet opp, alle tilhører BOT (Bodø og Omegn Turistforening). Jeg har besøkt seks av dem tidligere, fire av dem senest i fjor. Nå oppfordrer turistforeninga medlemmene sine til å besøke minst fem av dem i løpet av året. Min ambisjon er minst ti hytter, hvorav fire er nye for meg. Noen av dem kan kombineres på en og samme tur, andre er fine for dags- eller helgeutflukter.

Minst ei av hyttene har jeg tenkt å besøke sammen med årets påskegjest– om vi tar dagstur eller overnatter får vi se på når gjesten kommer. Jeg tipper vi overnatter. Og du skal se det blir blogging om det også. Det ville ikke være første gang…

Åh, så klar for barmarkssesongen nå!

2 thoughts on “Veldig klar for sommer

Legg igjen en kommentar

