Livet er ikke det verste man har

Soløyvannet
Soløyvannet i Bodømarka. Utsikt mot ca nordvest kl 20.30 i kveld.

Jeg føler at jeg har vært på ferie, batteriene kjennes nesten fulle. Men sannheten er at jeg jobba hele dagen! Forskjellen og energien kommer av at jeg i kveldinga grilla ved Soløyvannet sammen med trivelige folk. Han firbeinte var med, og med to løpetids-tisper i følget er det ikke rart han ligger som et lite slakt foran bokhylla nå. Han rakk såvidt komme seg opp trappa før han slokna.

Nå er grillsesongen offisielt innvia, helt klart! Og jeg har oppdaga et nytt utgangspunkt med et utall turmuligheter og gleder meg til sommerdager og -kvelder i bymarka med han firbeinte på slep. Det blir ikke lenger mørkt om natta, bare såvidt skjømt i 3-4 timer før lyset igjen er tilbake. Så kanskje det blir et og annet nattlig streif også.

Med lys hele døgnet gjør man som man vil. Og sånn vil det forbli i flere måneder fremover. Jeg klarer ikke beskrive hvor glad jeg er for akkurat det.

Legg igjen en kommentar

