En og to og tre

I dag stemmer det helt og fullt at alle gode ting er tre. Det er tre ting som både hver for seg og samlet får meg til å boble over av innvendig lykke i dag. Det er fredag den trettende, og det har visst blitt en liten lykkedag.

Serviset
Servise fra 1948 - like fint i dag

For det første: I dag skal jeg pakke ut noe som kom i hus i går kveld. Husker du denne posten om serviset jeg er så glad i, serviset etter mine besteforeldre? Min tante skal selge leiligheten sin, og i den forbindelse kvitter hun seg med en hel del ting hun har samlet gjennom årene. Da hun hørte at jeg likte serviset, var hun snar til å si at det skulle jeg få. Snart får jeg også min mors ‘andel’ av serviset. Da har jeg et nær komplett middagsservise fra rett etter krigen. Er det rart gleden er stor?

Magisk kveld
Magisk da Jarle Bernhoft inntok Nyholm Skandse under Nordland Musikkfestuke i august 2010!

For det andre: I går ble programmet til Nordland Musikkfestuke sluppet og billettsalget startet. I fjor lot jeg meg bergta av Jarle Bernhoft på nattkonserten på Nyholm Skandse. I år er det mine long time favourites i Bo Kaspers Orkester som tar turen nordover og ut på holmen i august – HURRA! Jeg har allerede sikret billetter til meg selv og et par venninner. De vet det ikke enda, men de skal være med. Fredagen etter har jeg innmari lyst til å oppleve Kråkesølv sammen med Bodø Sinfonietta, Terje Nohr og Tonje Unstad. Noe sier meg at den blir minneverdig. Hvis du tenker på en tur nordover, anbefaler jeg den uka i august.

Vakkert
(taushet)

For det tredje: I kulissene i that thing called life skjer det ting om dagen. Ting som potensielt kan være vanskelige, og som jeg ikke bestemmer utfallet av – men like fullt er avhengig av. Tidligere i uka ble et hinder passert, i går kveld tror jeg muligens et annet ble mer eller mindre tilbakelagt. Det gjenstår fortsatt noen, men to viktige brikker ser ut til å falle på plass på et vis jeg nesten blir forhåpningsfull av. Derfor skeia jeg ut med en dobbel bukett roser, som nå lyser opp stuebordet mitt i en fin vase. Det er helg, jeg skal bake sjokoladekake for barn i ettermiddag og i morgen kveld er det grand prix-fest hos fineste venninna med poengskjemaer og folkejury, om enn med noget utradisjonelle kriterier for poengene…

Hvis det var opp til meg, kunne gjerne fredag den trettende komme oftere!

Legg igjen en kommentar

