En helt alminnelig aften

Ersvika
Padlere, fugler og en fisker tar kvelden i Ersvika

Det var en av de turene som ble til etter BLT-prinsippet; Bare Litt Til. Egentlig skulle jeg bare en liten kveldstur ut med pelsdotten på fire, men så ble været overraskende kjempefint etter en lang dag med regn. Så vi gikk litt til. Og litt til. Tok til venstre i stedet for høyre, rett frem i stedet for i bue mot høyre. Til sist hadde vi tatt et par orienteringsposter og gått gjennom hele skogen bort til Ersvika. Vi valgte stien ned mot bygda istedet for hjem gjennom skogen.

Akkurat da vi kom ned mot havet, var et par kajakkpadlere på vei inn mot stranda. De fikk følge av et par ærfugl-familier rett etter at dette bildet ble tatt. I nord var sola fortsatt oppe, men skjult såvidt av Hopsfjellet. Det gamle stolpenaustet som Ståle ble så glad i sist sommer, står like godt etter den lange vinteren vi har hatt. Ser du godt etter, får du kanskje øye på fiskeren som står på berget rett bortenfor naustet. Han fikk følge av et par til ikke lenge etter.

En helt vanlig kveld et helt vanlig sted. Og likevel helt eksepsjonelt.

4 thoughts on “En helt alminnelig aften

  1. Åh, det høres bare helt herlig ut! Må innrømme jeg er litt misunnelig på naturen rundt deg, men jeg setter uansett stor pris på skildringene dine 🙂

  2. Mmmmm! Vakkert! Neste gang jeg er nordover skal jeg ta meg veldig god tid med stolpenaustet i Ersvika. BLT-prinsippet kan gi store opplevelser 🙂

  3. C’est la vie: Jeg vet akkurat hvordan du har det – i mange år var det jeg som satt annetsteds hen og lengtet hit mens jeg leste andres blogger, f.eks. Bridgehill (som dessverre blogger ganske sjelden nå!). Nå er det med ett jeg som er heldig og kan boltre meg i alt det vakre… Glad du får litt del i det gjennom bloggpostene! Du er hjertelig velkommen nordover irl en gang du måtte ha tid og anledning 😉

    Ståle: Neste gang du og dyrene dine kommer hit, er jeg langt mer kjent i farvannet enn jeg var sist, og da skal jeg love deg/dere turer etter BLT-prinsippet 😉

Legg igjen en kommentar

