8055 Saltstraumen (1980)

Til verdens beste farmor
Fargerikt til farmor i 1980

Det var en gang ei lita jente som skrev og sendte julekort til sin farmor i 1980. Da kostet det nøyaktig ei krone (!) å sende et kort innen Norge. Rettskrivningen og tegnsettinga var ikke heeelt på plass enda, men så hadde hun da heller ikke begynt på skolen.

Hva tegninga under klistremerkene er ment å forestille, er jeg usikker på. Siden figuren til venstre tydelig er merket ‘nisse’, er det kanskje et slags forsøk på slede? Jeg er neimen ikke sikker. Men hurra for tanter som sparer på gamle minner og gir dem videre til kortets forfatter tretti år senere!

2 thoughts on “8055 Saltstraumen (1980)

  1. Slede. Og sekk. Synes nå jeg.
    Nydelig minne å få, da 🙂 Jeg har to nevøer som nettopp har tilbakelagt dette stadiet, og jeg har fått kort til jul hvor det med skakke tegn, og pyntet med tegninger, står sånne ting som;
    «kjære tan
    tebrittose godjulhilse
    senoskar»

    Og sånt. Åh, hjerte!

  2. Slede og sekk, helt sikkert!

    Hjerte 😀 Den ene niesa mi har sendt årntli brev til tanta si, og det har jeg spart på. Jeg er ikke av den typen som sparer på ‘alt’, men det første brevet vil jeg gjerne ha. Med hester på oransje bakgrunn. Noe skal man jo la seg sjarmere av 😉

Legg igjen en kommentar

