Dag 3 – Et familiemedlem

Dette er muuuligens det enkleste av alle temaene i memet jeg holder på med. Jeg kunne forsåvidt valgt nesten hvem som helst i familien, men den ene jeg velger når jeg er det familiemedlemmet jeg bor sammen med – min firbeinte pelsdott!

Min fine lille Emre
Dette lille sjarmtrollet har nå blitt en diger slamp!

Misforstå meg rett. Jeg er ikke av dem som duller med hunden og behandler ham som et barn og snakker babyspråk. Han er ikke ungen min, han er hunden min. Jeg er ikke ‘mor’, jeg er eieren hans og kan til nød kalles matmor. Han er et dyr, ikke et menneske, og det er jeg veldig klar over. Men selv min allergiske, hundeskeptiske mor har falt for ham – det var hun som lå på kne på kjøkkengulvet og håndmatet ham med lammerull sist jul…

Da bildet ble tatt var han fem uker gammel. Nå er han snart 15 måneder gammel og har vært større enn sin far siden i vinter en gang. Han er fysisk stor/høy, selv for en alaskahusky å være. Han er stødig i hodet, trives omtrent overalt og er menneskevennlig og hundeklok. Det har vært lite valpestyr i forhold til hva jeg hadde forventa, skjønt det har gått med litt inventar, kjøkkenredskaper og klær innimellom. Vi har mange turer bak oss, men enda flere foran oss.

Jeg har gledet meg i mange år til livet skulle være slik at jeg kunne ha hund. Nå er det slik, nå er jeg der, og jeg nyter det.

3 thoughts on “Dag 3 – Et familiemedlem

  1. De er utroooolig søte når de er små, hæ? Klart hunden er et familiemedlem. De blir litt «barn». Mine gjør i allefall det. 🙂

  2. Hei Gneis, og velkommen hit!

    De er kjempefine når de er små – men jeg syns min er ganske fin som stor også, heldigvis 🙂 Og så er de brukende til mer når de er litt eldre, lengre turer og litt sånt. Det var stas i fjor sommer, men det er enda mer gøy i år. Noe sier meg at det bare vil bli bedre og bedre…

Legg igjen en kommentar

