Dag 4 – Min hobby

Regine, Mia og Emre
Turkompiser i frodig skog en sommerdag

Jeg har i prinsippet konsentrert meg om to utenomhuslige hobbyer siden jeg kom tilbake til Norge. I sommer, nærmere bestemt litt før midnatt 18. mai, fikk jeg en ny og tredje hobby: Turorientering. Jeg fant tilfeldigvis et par poster i marka her, og skjønte raskt at dette var noe for meg siden jeg uansett er mye ute på tur med hunden. Vi har traska oss gjennom det meste av marka og stiene i nærområdet og litt lenger unna. Noen ganger alene, andre ganger sammen med folk eller dyr – eller begge deler.

På bildet ser du hunden min sammen med en 13åring jeg er veldig glad i, samt ei lita tispe som er den beste vennen til min hund. Posten vi nettopp hadde funnet var ganske godt gjemt, ikke minst i juli (da bildet ble tatt) når alt av kratt, kjerr og andre vekster var høyt og frodig etter en fin sommer. Det gir godt skjul for postene, selv når man står like ved dem. Men vi gir oss ikke, og har funnet de fleste postene jeg har satt meg fôre å erobre. Fortsatt gjenstår det noen, men jeg har tid.

Postene tas inn rett før elgjakta starter. Til da har jeg og min forbeinte forhåpentligvis gjort oss fortjent til gullmerke. Neste sommer er det andre poster et annet sted som venter oss. Det blir garantert bra, det også.

Legg igjen en kommentar

