Dag 17 – Et øyeblikk

Bestis i sveitsisk luft
Øyeblikket til bestisen

Vi var i Sveits, bestisen og jeg. Og her oppe i fjellet over Montreaux hadde hun dagen før avtalt et tandemhopp i paraglider med en lokal fyr. ‘Ta med pass og penger,’ hadde han sagt. For sletta som de etterhvert ville lande på lenger ned, befant seg i Frankrike. For å komme tilbake dit vi bodde, måtte hun dermed krysse grensen. Hun hadde fablet lenge om hvor lyst hun hadde til å prøve paragliding eller fallskjerm, hadde vært full av skrekkblandet fryd natta før og var en smule sjenert fordi han som hun skulle fly sammen med, var veeeeldig kjekk.

Da dagen opprant, kom vi til avtalt sted til avtalt tid. Penger skiftet hender, bestisen fikk et kræsjkurs (‘løp alt du orker når jeg sier løp!‘) og så var de klare. Etter noen hesblesende skritt nedover skråninga fanget skjermen litt vind og de steg langsomt ut og over tretoppene og over Sveits. Jeg og en amerikaner kjent som Blekkspruten (!) sto klare og knipsa.

«Det var alt jeg hadde drømt om,» sa hun etterpå. «Akkurat i det øyeblikket jeg kjente at skjermen kom opp i lufta og vi svevde utover – akkurat da kjente jeg bare at DETTE er magisk

Legg igjen en kommentar

