Dag 24 – Dette gjør meg glad (favoritt i reprise)

Forrige gang handlet det om mat, om blåbærpai og late dager med venner og familie. Denne gangen handler det om noe annet. Om å være ute. For du kan komme med alle de fancy tingene du vil i hele verden – det er knapt noe som gjør meg mer glad enn å være ute i naturen, enten jeg er alene eller sammen med noen. Etter at jeg fikk meg hund i fjor sommer, er jeg strengt tatt aldri alene ute i naturen alene mer.

Tre små gir stor glede
To små venner og en pelsdott

Det trenger ikke være så avansert, med lange turer og overnatting. Det trenger ikke være i spektakulære områder man reiser til. Det holder fint med nærområdet noen timer en ettermiddag, etter jobb for eksempel. I stedet for en middagshvil kan jeg ta meg et par timer ute i marka med min egen pelsdott og en par fine turvenner. Da lader jeg batteriene helt fra bunnen og opp, jeg blir glad til sinns og legger bak meg alt som kan ha vært krevende i for- og etterkant.

Sommer som vinter, morgen som kveld, alene som i selskap med noen. Jeg kan gjerne kose meg godt inne. Men jeg blir glad av å være ute.

Legg igjen en kommentar

