Kystpoesi på Andenes

Utsmykket trafo på Andenes
Trafoen på Andenes er kunstferdig gjort

På Andenes har de en trafo som er med i trafoprosjektet til Vesterålen Regionråd. Jeg kunne sagt mye om den, om tankene som ligger bak utsmykkingen (Golfstrømmen, for eksempel, og koblinga til samisk bosetning), men jeg lar det ligge. For trafoen har et nydelig dikt på østveggen sin og det er alt som betyr noe akkurat nå. Jeg vet ikke hvem som har skrevet det, men jeg vet at jeg er veldig begeistra.

Jeg snakker fingerspråk
med fuglene

og sender tekstmelding
til fiskene

beskjedene til elgen
legger jeg igjen
på steintavler

men til min elskede

sender jeg
en sang

Trafodiktet
Trafodiktet
2 thoughts on “Kystpoesi på Andenes

Legg igjen en kommentar

