De små ting i livet

Brevåpneren min
Gammel, god og fortsatt dugende til sitt formål

Den er furet og værbitt, den lille trefuglen i enden av brevåpneren min. Jeg vet ikke hvor mange brev den har åpnet, hvor mange gledesstunder den har bydd på, men de har vært mange. Sammen med skrivesakene har den levd et omstreifende liv, men nå har den slått seg til ro her i byen. Selv ikke en pelsdott med tannkløe i fjor høst klarte å ta livet av den! Og i kveld skal den få sniklese når jeg setter med ned og skriver et brev, tror jeg, til hun i Finland som jeg fikk den fra in the first place. Det er godt å ha noe å glede seg til.

2 thoughts on “De små ting i livet

Legg igjen en kommentar

