Analoge papirgleder

Noen gleder er like store hver gang, uansett hvor mange år man blir.

En av mine store gleder er å få meg ny kalender for kommende år, sånn en gang sent på høsten. Jeg har en forkjærlighet for kalendere/agendabøker fra Ordning & Reda og har brukt det slavisk i…veldig mange år. Omtrent i oktober kommer kalenderne, og jeg har aldri samme farge på kalenderen fra et år til neste. Størrelsen varierer, noen ganger A5 og andre ganger A6, avhengig av hva jeg tror jeg vil trenge i året som kommer. (At årets kalender har vært sporløst forsvunnet i en måneds tid, er nesten krise. Men det snakker vi ikke om nå.)

Kalender 2012 fra Ordning och  Reda
Bare fem uker til...

I år har O&R fått seg ordentlig nettbutikk, så det tok bare to dager fra jeg sendte bestillinga til jeg hadde kalenderen i postkassen. Bonus! Det er bare november, men jeg har allerede flytta delvis inn i kalenderen for 2012. Denne gangen er den sort og i A6 (forrige var rød A5). Viktige bursdager er skrevet inn, det samme er høytidsdager gjennom året. Og et par andre ting som allerede er klare – turen til Røros først i februar, for eksempel, for å overvære Femundløpet. Et par ting som er på planleggingsstadiet er skrevet med gråblyant, resten med penn.

Bare det å sitte med kalenderen oppslått for 2012 gjør meg allerede glad. Så mange morsomme ting jeg vet at jeg skal, enda noen til som jeg håper jeg får til – og masse rom for overraskelser, impulser og gode ting som skjer spontant. Vi er ikke ferdige med 2011 enda, og det er masse fint som gjenstår i adventstida. Jeg skal kose meg – men etterpå er jeg veldig klar for 2012 og alt det nye året bringer med seg!

Legg igjen en kommentar

