What Suz said

1) Hva gjorde du for ti år siden?
Jeg bodde på St.Hanshaugen (i Oslo) og jobbet i et stort firma i næringslivet og elsket jobben og kollegene. Samtidig lengtet jeg veldig nordover. Jeg reiste en del på helgeturer hit og dit, alt fra hytteturer på Blefjell til langweekend i London. Og jeg gledet meg til broren min skulle gifte seg senere på året. Jeg begynte også å jobbe deltid for en NGO en periode, i kombinasjon med min ‘vanlige’ jobb, fordi jeg gjerne ville gjøre en innsats for ‘de minste av de minste’.

2) Hva gjorde du for et år siden?
Januar 2011? Jeg jobbet mye. Og når jeg ikke jobbet, koste jeg meg i timesvis utendørs i sneen sammen med hunden – vi hadde en fantastisk vinter! Jeg brukte også en hel del tid på frivillig arbeid, siden jeg var sterkt involvert i nettsidene til VM i hundekjøring, som fant sted i Norge i fjor vår. Jeg forberedte mye av det som skulle komme under Femundløpet i starten av februar, og det ble lange kvelder på msn, telefon og nett… Dessuten oppdaterte jeg nettet for Per fra Jeppedalen Husky Trail da han deltok i Gausdal Marathon og Hallingen. Og passet tre barn under skolealder for et vennepar mens de dro til Roma på kjærlighetshelg en langweekend. Puh. Og så blogget jeg, naturligvis.

3) Fem snacks du liker:
Sjokolade. Lakrisbåter. Juleskumnisser (de hvite og rosa, ikke jukse-tomtegubber fra Sverige). Popcorn. Ostepop.

4) Fem sanger du kan hele teksten til:
Det er mange fler enn fem sanger jeg kan teksten til – jeg kommer fra et hjem og er oppvokst i en kultur der man gjerne synger og spiller, og min hjerne klistrer noen ganger uforklarlige ting. Så kanskje heller fem kategorier? Salmer: Navnet Jesus, viser: Mjelle av Terje Nilsen, folkemusikk: Anne Knutsdotter, pop/rap: Shoop av Salt’n’pepa (husker du dem?), rock: Living on the edge av Aerosmith. For eksempel.

5) Fem ting du ville gjøre om du ble mangemillionær
En: Betale ned gjeld. Kjedelig, jeg vet, men det ville likevel være et valg. To: Gi penger til kirkene mine, f.eks. til bruk for å skaffe eget lokale (ei her i byen, ei i Oslo og ei i England). Tre: Støtte utbygging av sykehus og helseklinikker i DR Congo gjennom CRN. Fire: Gi penger til min nærmeste familie. Den femte? Chartre et fly pluss pluss og invitere familie og venner på ei heidundrende all-inclusive-feiring av min neste bursdag, selv om det ikke er rund dag eller noe.

6) Fem dårlige vaner
Latskap. Skryting. Utsette nødvendig husarbeid. Sløv med å følge opp kjedelige rutineting. Utålmodig.

7) Fem ting du liker å gjøre
En: Være ute i naturen, uansett årstid, sammen med hunden. Og gjerne med andre folk, enten det er til lands eller til vanns. To: Løse kryssordet i Magasinet til Dagbladet en lørdag ettermiddag mens jeg drikker te og spiser litt snop. Tre: Åpne et håndskrevet brev som har kommet i posten. Fire: Fiske, helst med stang og i ferskvann, men jeg liker fisking nesten uansett. Fem: Ha en produktiv dag på jobb i selskap med kolleger, mens vi har det morsomt sammen.

8) Fem ting du aldri ville kle deg i eller kjøpe
En: Duse, lyse pasteller. To: Buksedrakt/catsuit. Tre: Miniskjørt. Fire: Poncho. Fem: Dyremønstrede klesplagg av enhver sort.

9) Fem favorittlekesaker
Hunden min. Penn & papir. Strikkepinner & garn. Lappetoppen. Fyrstikker.

10) Ti personer jeg vil gi utfordringen til
Næh… De ti første som leser dette, kanskje? Det er ikke så farlig, egentlig, jeg er ingen stor tilhenger av å pålegge folk bloggememe’r hvis de ikke har valgt det selv. Jeg fikk oppgaven av Suziluz – de som vil ha den fra meg, kan anse seg utfordret!

Legg igjen en kommentar

