Jeg har ikke forsetter, sa jeg jo

Roser til helga
De er fine, men det hjelper ikke. Jeg drar.

Jeg beklager å måtte si det, men disse rosene skal få vansmekte for seg selv de neste dagene. Jeg nevnte det tidlig på året: Jeg har ikke nyttårsforsetter for 2012, men jeg har planer. Planer om ting jeg vil gjennomføre og foreta meg i året vi nå er godt inne i. Ting jeg har tenkt over, som er viktige for meg å prioritere. Hvordan går det med dine nyttårsplaner eller forsetter?

Sekken min
En trofast følgesvenn gjennom over ti år og x antall land

En av de tingene ’mine’ var at jeg skal ha ei helg pr måned der jeg reiser bort og gjør noe helt annet enn det jeg gjør til vanlig, ei helg der jeg slapper av. Aktivitetsnivået både på jobb og i mine fritidsengasjementer har allerede demonstrert til fulle at det er helt nødvendig, og jeg gleder meg stort over å legge planer og trimme reiselysten igjen. Januar er avsegstyrt, februar skjer snart, mars og mai er spikret, april og september/oktober er i planlagt. Det er flere måneder som fortsatt er åpne, og jeg har mange turer jeg gjerne vil ta. Jeg tror årsprosjektet 2012 er i ferd med å bli riktig så bra!

Oslo i januar
Solnedgang over vestlige Oslo, sett fra Nesodden

I januar gikk turen til tigerstaden for ei rolig og samtidig sosial helg på gamle trakter og med gode venner. Nå i februar går turen til Söta Bror. Så vidt det er. Snart setter jeg kursen mot øst, hvor ei hel helg skal tilbringes med hundekjørervenner et sted hvor livet kan nytes både utendørs og innendørs, litt over svenskegrensen. Den firbeinte er med, og hvis været står oss bi skal han få trekke meg noen kilometer på ski. Blant annet. Noe sier meg at god mat og drikke, rungende latterbrøl og peisvarme vil stå sterkt.

Kameraet er også med. Så om det med ett blir stilt her noen dager, er det ingen grunn til uro. Snarere tvert om.

Legg igjen en kommentar

