Sånn i all beskjedenhet

Blondehjerte
Blondehjerte fra Galleri Uvær

En lærer fra Sørlandet. En guvernør i Afghanistan. En begravelsesagent i Drammen. En hundekjører fra Valdres. En journalist i Georgia. En studentleder i Serbia. En professor i Newcastle. Ei husmor i Lofoten. En fjortis på Bankgata skole. En operasanger i Oslo. En engelsk sosiolog på Påskeøya. En kunstner i Danmark. En lærer i Estland. En journalist i VG. Ei fjellstuevertinne fra Sverige. En hundekjører fra Hurdal. En redaktør fra Oslo. Ei sykepleier fra Bodø. En etterforskningsspesialist fra Canada. En musiker fra London. En student i Skottland. En politiker fra Oslo. En forsikringsmann fra Trøndelag. En skuespiller fra Sverige. En hotelldirektør fra Gildeskål. En tannlege fra Kent.

Alle disse og over hundre til har ønsket meg til lykke med dagen i dag. Det må jeg ærlig si: Bursdager som voksen har blitt mye mer morsomt etter at fjasboka kom, DET skal den ha. Noe må man jo ha gjort rett her i livet når man får hilsener fra så mange fine folk på bursdagen sin.

Det regner og blåser og er sølete og skittent ute. Men dette er likevel en av de fineste dagene på lenge!

7 kommentarer om “Sånn i all beskjedenhet

  1. Gratulerer med dagen, fra en begeistret leser i Paris. 🙂

    (Da jeg leste igjen min sist kommentar etter jeg sendte den, måtte jeg lure på om den ikke hørtes uhyggelig ut, og kanskje enda litt ekkel. I tilfellet du leste den sånn, så vil jeg gjerne bekrefte at dette jeg må først og fremst kjempe mot er min egen lyst til å kommunisere like tettere som mulig med fine folk rundt omkring, i fare for å bli ufornuftig altfor avhengig av slike utveksler. Jeg håper (tror), at du er overbærende nok Elisabeth at du har skjønt dette deg selv, og vil derfor unnskylde meg.)

    Jeg ønsker deg en veldig lykkelig dag !

  2. Tusen takk, alle som en! Åh. Det er så mye mer morsomt med voksenbursdager etter at fjasboka og internettet kom med i bildet… 😉

    (Og Geitost: Jeg syns det var en fint formulert og godt reflektert kommentar, så no need to worry 🙂 )

Legg igjen en kommentar

