I parentes bemerket

Jeg så ham, en brøkdel av et sekund, og verden stoppet opp.

Ikke lenge, men litt. Akkurat nok til at jeg rakk å hente meg inn igjen, fatte meg, få samlet meg og tatt kontroll over meg selv slik at det ikke skulle vises utenpå. Han var noe høyere enn meg, kanskje 1.80m. Brunbarket ansikt av typen ’furet værbitt’, mørkt hår med gråstenk som gir litt ekstra karakter. Han tålte det. Tenk George Clooney, gi ham norsk fjellfolk-preg, og du er i nærheten. Smilet var stort, latteren uforbeholden og skjeggstubbene et par dager gamle. Han var en mann med mål, mening, trygghet, latter og ro. And I loved it.

Vi møttes i embets medfør og det var fullstendig uaktuelt å flørte så mye som en milimeter. Oppdraget utført, case closed, kanskje går det evigheter før jeg møter ham igjen. Og det er helt greit. Han er for gammel for meg, noenogfemti år tipper jeg, og jeg er neppe noe for ham.

Men i noen timer var det helt greit å befinne seg på samme sted, i samme gjeng, og ta del i samme samtale og oppdrag.

Legg igjen en kommentar

