Påskas siste fridag

Lofoten og Vesterålen i det fjerne
Lofoten og Vesterålen i det fjerne

Sånn så Lofoten og Vesterålen ut på andre sida av Vestfjorden i går, sett fra Keiservarden. Fjellrekka ser ut som isflak som duver i havet, men det er altså øyer på rekke og rad som glir i hverandre. Skulle jeg reist nordover med hurtigruta, ville dette vært utsikta jeg starta med, for så å komme nærmere og nærmere fjellene og etterhvert seile gjennom dem, til den andre sida. Den andre sida av blått, som Lars Saabye Christensen skrev ei hel bok om.

Uansett. Det er 2. påskedag. Jeg har fri. Det er knallvær ute. Så tilgi meg om du ikke ser meg på ei stund – jeg skal ut på båltur i furuskogen. Vi ses!

2 thoughts on “Påskas siste fridag

  1. Fint i Bodø i påska! 🙂

    Jeg elsker å være på tur, men har ikke før nylig oppdaget gleden med turbålet. Og fordi jeg er en fersking i «bålfaget» lurer jeg på om du ville skrevet en liten post om turbål og god bålskikk? Hvor er det lurt, ikke lurt og kanskje ikke lov å tenne bål osv… Kanskje flere som føler seg usikker på det? (jeg har lest i forskriften om brannforebyggende tiltak, men når man står der ute kan man lure litt likevel!).

  2. Hei Stine,
    velkommen hit – og velkommen inn i bålnyternes forbund 🙂 Jeg tar utfordringa; skal forsøke å si noe mer om det med bål i en egen post. Bare gi meg litt tid!

Legg igjen en kommentar

