Noen ganger er det bare rett

Makroner
Knallgode makroner fra Bodø Bakeri. Asjetten er en liten asjett i serien Grete fra Figgjo Flint.

Kanskje er det den dagen du gjorde noe bra på jobb og kunne klappe deg selv på skulderen. Kanskje er det den dagen du lyktes med noe du lenge har forsøkt å få til. Kanskje var det en dag der bare alt føltes bra uten påviselig grunn – eller kanskje en dag der alt er kjipt og du trenger en motvekt? Kanskje vil du feire deg selv, kanskje vil du muntre opp deg selv. Eller noen andre.

Hva enn det er som gjør deg motivert for det lille ekstra; gjør det. Jeg er veldig tilhenger av å lage små feiringer i hverdagen, av å gjøre de små tingene som gir litt ekstra motivasjon og piff akkurat der og da. Det trenger ikke være dyrt, ekstravagant eller avansert på noe vis. Det trenger ikke være noe andre legger merke til, det behøver ikke skje hver uke, eller sogar hver måned. Men det er lov å være snill med seg selv.

En gang innimellom, når du har lyst og syns du fortjener det, syns jeg man skal unne seg selv litt ekstra. Nylig var det min tur, og jeg storkoste meg med tre makroner fra fantastiske Bodø Bakeri. 27 kroner var alt som skulle til for å sette prikk over i’en den dagen. Det skal ikke bli en vane. Derfor smaker det desto bedre de gangene jeg har noe sånt på asjetten!

Legg igjen en kommentar

