Kjærlighet by proxy

Green glory
Kjærlighet ved første blikk

Det var kjærlighet ved første blikk. Jeg kom inn døra og skulle egentlig bare titte, kanskje finne en ny kjole til storkalaset neste helg. Visste ikke helt hva jeg var ute etter, ville bare se. Hadde et lite, vagt håp om å finne noe jeg ikke visste jeg lette etter. And I did, just in a different way.

For gjemt blant mye rart fant jeg en ensfarga kjole. Farga, designet og utforminga var noe helt for seg selv. Merket på lappen fortalte at den kommer fra England, og den har blitt pent behandlet av hvem som enn har eid den. Jeg tipper den er fra 1960-tallet eller noe sånt. Hvem vet? Den var perfekt.

Ikke for meg, men for ei venninne av meg. Farga, lengden og hele stilen til kjolen gjorde at jeg ikke engang trengte lukke øynene for å vite akkurat hvordan hun vil se ut i den. Det er en kjole som er laget til henne, og som hele sitt liv har venta på å få kle akkurat DEN dama. Rett og slett. Så i dag går kjolen i posten, og om noen dager håper jeg å få et bilde på mailen min som sier «Ja, du hadde rett – den er perfekt for meg!»

Jeg gleder meg allerede.

One thought on “Kjærlighet by proxy

Legg igjen en kommentar

