Og langsomt senker hvilepulsen seg

Stokmarknes
Home, sweet home – sett fra WF881 litt før klokka 06:00.

Det går i ett, fra det ene til det andre til det tredje. Alt er selvvalgt og frivillig, og det meste er lystbetont. Plutselig er det onsdag, det er 16. mai og jeg har etter to timers søvn stått opp igjen for å fly hjem til der jeg kommer fra. Pelsdotten er med og koser seg stort over å være på ekspedisjon. Vi tilbringer lang tid på lunsjtur ved havet, jeg møter kjentfolk og slår av en prat. Skuldrene senker seg, det er ingenting jeg MÅ gjøre, alt jeg skal følge opp kan vente til over helga. Hvilepulsen inntar legemet, sola inntar himmelen og landskapet, lørdag inntar gjestene stedet. Det kan hende det blir litt stille her noen dager til. Eller kanskje ikke. Vi får se.

Legg igjen en kommentar

