Pomme d’amour

– Men Elisabeth, er det ikke noe du vil jeg skal ta med fra Frankrike? Jeg svarer som sant er at jeg ikke ønsker meg noe spesielt – jeg har det meste jeg trenger. Men te er jo alltid godt, sier jeg i en bisetning. Og glemmer det nesten like fort.

Noen dager senere møtes vi når hun står opp. Jeg kom med postflyet og har vært oppe i seks timer allerede. – Åh, Elisabeth, der er du jo, sier hun begeistret. På et sånt flagrende vis som bare franskmenn kan oppvise. I nattskjorte piler hun inn på gjesterommet og kommer tilbake med to bokser, en i hver hånd. – Se, disse tok jeg med til deg!

Te
Nuit a Versailles og Pomme d’Amour

Boksene er så fine at jeg knapt har hjerte til å bryte forseglinga. Jeg later som om jeg ikke ser at hun har glemt å få fjerna prislappene som står under hver boks. Fra Dammann Freres får jeg to bokser med te; Nuit a Versailles og Pomme d’Amour. Bare navnene er nok til å begeistre meg. Jeg prøver granatepleteen først, den som har karamellisert eple på ingredienslista. Den er akkurat like god som navnet tyder på – jeg har utvilsomt en ny favoritt.

Mummikopp
Pomme d’Amour i en mummikopp med amour utenpå 🙂
Legg igjen en kommentar

