Time makes no difference

Det var så tilfeldig at man ikke skulle tro det var mulig. Jeg satt på flybussen og surfa på internett mens jeg gledet meg til å komme til Oslo igjen, og gledet meg over å ha med hunden denne gangen. Så oppdaget jeg at en gammel venn hadde lagt ut bilde på fjasboka av seg selv og en annen person, og at de befant seg på Grand Hotel, på Karl Johan!

Veien fra tanke til handling var kort, og en halvtime senere møttes vi i Oslo sentrum og tok en øl sammen. Det er 13 år siden vi sist møttes, og det var som om det var i går. Latteren var den samme, fyren den samme, kjemien den samme. Fortroligheten var på plass fra første sekund. En gang sa han at jeg var en av gutta – i dag viste han at det fortsatt gjelder. Vi satt ute, det var varmt og selv med de lugubre delene av byen rundt oss, føltes det som en mild sommerkveld. I slutten av august.

Det hender man får langt mer enn man ber om og planlegger.

Legg igjen en kommentar

