Kremmerhus

Program
Forseggjorte programmer, håndlaget av bruden

Noen ganger bare stemmer alt. Kanskje er det folkene. Kanskje musikken. Kanskje er det innfrielsen av forventningene som har bygd seg opp. Kanskje er det roen som ligger under, den roen som kommer fra tryggheten om at ‘dette er rett’ og alle vet det og deler oppfatningen. Jeg vet ikke.

Fleecepledd
En detalj: Fleecepledd for dem som ville ut en tur

Men det var helg, det var tigerstaden, det var bryllup og det var en drøss folk som jeg aldri før har møtt. Og det kjentes som om jeg var på hjemmebane og blant gamle venner. Det begynte på fredag, kulminerte på lørdag natt til søndag, og jammen har ikke resten av søndagen og natta inn mot mandagen vært preget av den samme feelingen.

Klokka er snart tre og jeg sitter hjemme i stua mi sammen med et par tyskere som er på besøk. De har tilbakelagt ca 450km i fjellet og vært et sveip innom Lofoten og Vesterålen før de kom hit. Vi ser på bilder, hører på jutjube og prater og nyter stillheten om hverandre.

Kremmerhus
Hjemmelagede kremmerhus. Nyttig for så mangt.

Lørdag kveld tok jeg et kremmerhus fullt av popkorn og delte med ei fin venninne. Deretter fylte vi kremmerhuset med smågodt og delte det mellom oss. Nå føles det som om livet har samlet opp et kremmerhus fullt av gode ting, og jeg plukker det ene før og det andre etter. Hvis det fantes en pauseknapp i livet hvor man kunne beholde alt slik det er, så ville jeg trykt på den nå.

2 kommentarer om “Kremmerhus

  1. Det var ei fantastisk helg! Hadde ikke vært det samme uten deg heller… 😉 Jeg er veldig glad for at jeg fikk bidra og ikke ‘bare’ var gjest. Nå er jeg bare spent på hvor bryllupsreisen går!

Legg igjen en kommentar

