New kid in town er aktiv

Jeg har et par ganger tidligere nevnt en ny streetart-artist her i Bodø som har en helt særegen stil. Siden sist har jeg funnet enda et par motiver fra samme hånd. Jeg er fascinert.

Kattedyr
Kattedyr i farta!

Dette er den andre katta jeg har sett av artisten, den første er i det ene innlegget lenket til tidligere i teksten. Inni magen på dette kattedyret står en A, utenfor står en I. Men hvorfor? Hva er greia med bokstavene? Jeg har ikke klart å knekke den koden enda. Kanskje er det ikke noen mening med det. Hvem vet. Jeg syns uansett at motivene er fascinerende, og linjene er veldig bra. Dette er motiver som det åpenbart tar tid å lage, og som er tegnet med tusj eller noen slags maling. Håndverk altså.

Reinsdyr
Reinsdyr og noen bokstaver jeg enda ikke helt har skjønt

Dette reinsdyret syns jeg var praktfullt laget. Ordet ‘my’ utenfor reinen kan indikere at det er ‘mitt’ reinsdyr, dvs kunstneren sitt, og dermed hinte om at artisten har samisk bakgrunn. Men det er langt fra sikkert; for meg er det bare en av flere mulige tolkninger. Og hva er i så fall poenget med bokstaven Z inni dyret? Ikke vet jeg. Igjen ser vi at dyret er veldig forseggjort; alt fra geviret til knekken i nakken og formen på halestubben. Dette er gjennomført av en person som KAN tegne. Den personen har heldigvis valgt å utfolde seg i bybildet og på offentlig sted, sånn at jeg og andre kan få med oss kreativiteten. Hurra!

Nå venter jeg i spenning på å oppdage neste motiv…

2 kommentarer om “New kid in town er aktiv

  1. Jeg har sett alle dyrene samlet et eller annet sted, om jeg bare kunne huske hvor. Altså en bildemontasje. Bokstavene danner et ord..som jeg heller ikke husker.
    Katten «min», som jeg går forbi hverdag i Bodøsjøen har tittelen «curiocity enriched the cat».

    God jakt!

  2. Så morsomt! Jeg skulle gjerne visst hvor det var – si fra om du gjenoppdager det. Jeg har blogga katta di en gang tidligere, forresten, i den første linken i teksten. Fascinerende prosjekt, uansett, av den som står bak!

Legg igjen en kommentar

