To dager til Minas beste

Det har tatt meg to dager. Søndag begynte jeg, mandag fortsatte jeg og tirsdag ble jeg ferdig. Men la meg forklare.

Strikkaklær til Mina
Genser og lue til lille frøken Mina

Noen venner av meg har nettopp flytta til Norge med en baby. Babyen har ikke så mye varme klær. Og da genseren jeg først sendte nedover viste seg å være litt for stor (hvilket i parentes bemerket var å forvente), bestemte jeg meg for å strikke en ny som skulle være spesielt til frøken Mina. Søndag startet jeg, mens mamma var på besøk her og vi satt og så en film. I går fortsatte jeg litt, og i kveld har jeg gjort den ferdig. Med tykt garn og tykke pinner går det heldigvis ganske raskt. Jeg har ikke bare sittet og strikket, om det skulle virke sånn.

Detalj fra lual
En liten blomst gjør lua – og ungen – enda søtere

Ei lita lue ble det også tid til, med en hekla blomst festet på for å gjøre det enda litt søtere. Perlestrikk, raglan-strikking og litt andre farger for å bryte det som ellers var mest rosa, og vips: Mina blir den søteste babyjenta i tigerstaden. Tror jeg. Verken hun eller foreldrene vet om den nye genseren, men forhåpentligvis får de en overraskelse når de henter posten om et par dager. Imens har jeg begynt å strikke ny babygenser, denne gangen til en enda mindre babyjente. Annen farge, annet mønster, annen stil.

Jeg har visst fått et snev av strikkedille, så lenge det varer. Det må være høsten sin feil.

3 thoughts on “To dager til Minas beste

  1. Det var en nydelig genser du hadde strikket der 🙂 Lua også. Det var en herlig rosafarge på den genseren. Her går det i lester for tiden.

  2. Den ble visst godt mottatt da den kom frem også, skjønt genseren var faktisk så stor at den også kan brukes som kjole, etter hva jeg forsto. Nå har jeg strikka ferdig en ny babypikegenser, og er i gang med en genser til en gutt på halvannet år. Føles som om jeg scorer mange husmor-poeng om dagen! Så lenge det varer 😛

  3. Hehe. Herlig. Jeg følte meg også som ei skikkelig husmor da jeg i ettermiddag tok med meg strikketøyet over til naboen. Og sånn halveis influensaaktig som jeg er innebar jo det strikketøy, Otrivin og Ibux. Da ble besøket helt perfekt. Så jeg høstet et par husmorpoeng jeg også i dag. Hehe. Men det er nå litt godt å være husmor også en gang i blant.

Legg igjen en kommentar

