Romantikk anno 2007

Road trip i Fana
Road trip i Fana

Jeg var i Bergen, og jeg møtte blant annet J, som jeg har bodd sammen med i Oslo tidligere i livet. Vi er veldig gode venninner, og det var en deilig følelse å bare kjøre bil sammen i finværet og kose seg med en mini-road trip. Og på et tidspunkt torsdag kom hun til meg og sa: «Du Elisabeth, husker du den julegaven jeg sa jeg var så forsinket med?» Jeg må innrømme at jeg ikke helt husker det. Men hun har altså kjøpt en julegave til meg i 2007, og den har jeg ikke fått. Før nå.

Romantikk pr håndskrift
Romantikk pr håndskrift

Gaven var ei skrivebok av en type jeg er veldig begeistra for. Inni boka hadde hun skrevet en hilsen til meg på det første arket, datert ‘Jula 2007’, og det var der skatten skjulte seg. Og ellers – hvis ting fortsetter som de har begynt de siste ukene, så må du på et eller annet tidspunkt få møte K… Han er veldig grei. Og det føles veldig riktig for begge. Og vi tar en dag om gangen og ser hva tiden bringer 🙂

Jeg leste det mens jeg satt hjemme hos henne. I huset hvor hun bor med K og de to barna deres. De har femårsjubileum, og ting har skjedd fort og riktig. Romantikken, altså. Dukker opp når man minst venter det, og gjør gamle julegaver ekstra verdifulle når de leveres sent. Hurra for kjærleiken.

Legg igjen en kommentar

