Velkommen 2013

Heia 2013! Jeg har store forhåpninger til deg – velkommen skal du være. Din forgjenger var bra, men det er noe som gjenstår. Jeg håper du bringer akkurat det!

I Raftsundet på årets mørkeste dag
I Raftsundet på årets mørkeste dag

Jeg forestiller meg at du er som dette akkurat nå, tidlig i januar. Det som ligger foran, er ikke helt klart og alle detaljer vises ikke. Men det er lyst, gyldent og lover godt. Veien er ikke for svingete, omgivelsene er stort sett fine og mulighetene er mange.  Ingen motbakker i sikte, selv om jeg regner med at det finnes en og annen her og der. Litt skog, litt barmark, litt sne og masse grønt etterhvert. Jeg håper du viser deg fruktbar på flere områder i livet. Og ikke minst: Som da bildet ble tatt, ser jeg frem til at du byr på selskap av ypperste klasse.

Dagbok fra Ordning&Reda. Klikk for link.
Dagbok fra Ordning&Reda. Klikk for link.

Jeg har forberedt meg godt på deg. Valgt hva jeg vil gjøre, og hva jeg ikke vil gjøre. Hva jeg vil prioritere tid til, og hva jeg må prioritere bort. Hvor jeg vil reise, og hvilke steder jeg kan vente med å besøke. Jeg har plottet inn det jeg har lyst til og balansert det mot det jeg , sånn at det ikke skal kræsje for mye. Går det som jeg vil, kommer reisegenet til å få utfoldet seg mer enn det har gjort de tre siste årene. Forhåpentligvis byr du også på noen nye bekjentskaper underveis. Jeg lar meg gjerne overraske!

Notisbok i A5 fra Nancy&Betty sin 2013-kolleksjon.
Notisbok i A5 fra Nancy&Betty sin 2013-kolleksjon.

Jeg lover å ta notater underveis. Nyss fikk jeg ei lekker notisbok fra Nancy & Betty i hende, fra 2013-kolleksjonen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal bruke den til, men brenner likevel etter å skrive noe i den. Noe, et eller annet, hva som helst. Jeg vil at dette skal bli 2013-boka mi, at den skal fylles med fine ting som jeg blir glad for. At den skal få meg til å legge vekk lappetoppen innimellom og heller skrive for hånd, høre på musikk og sitte ved bordet mens jeg skriver, eller at jeg skal ta den ut av veska og notere noe jeg trenger der og da, sammen med fine folk og kanskje i en uventa situasjon.

Kort sagt: Jeg er klar for deg, 2013! Jeg ønsker meg noe av det gamle i skjønn forening med nye og uventa ting som overrasker meg og leverer varene. Som lar meg komme dit jeg vil dette året. Hva har du å stille opp med?

5 thoughts on “Velkommen 2013

  1. Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år, Elisabeth !
    Siden lenge nå, jeg har blitt vant til å nyte dine flotte bilder og innlegg gjennom månader og årstider, og det jeg mener er ikke i det hele tatt at jeg begynner å bli lei av dem. Tvert imot, jeg er bestandig begeistret, og nysgjerrig på det som skal komme fra deg neste gang. Så vær garantert at, i løpet av et år til, jeg skal fortsette å lese deg fast, ivrig å følge deg dit du skal.
    Vennlig parisernyttårsklem ! 🙂

  2. Godt nytt år, geitost! Godt å se deg her og vite at du lusker i buskene fremdeles 🙂 Og takk for klemmen; naturligvis får du en i retur. Med nordlys i, for det var et snev av nordlys her i kveld.

  3. Et godt 2013 ønsker vi deg, Gutta Boys og vedhenget her i bartebyen. Håper året bringer det du har planlagt i riktig innpakning – og velkomne uventetheter i besnærende form. Vi har bare plotta inn noen få ting, men det er ikke småting selv om de er få. Retur til Afrika, Torghatten og SNøhetta er noen av de få 🙂

  4. Godt nytt år, Einar! Det var ikke tilfeldigvis du som kjørte traktor forbi butikken på Straumøya her forleden dag, da jeg var i Saltstraumen med gjester?

    Ståle: Takk det samme til dere tre! Høres ut som om dere har fine planer 🙂 Si fra om dere får lyst til å dra enda lenger nordover etter Torghatten – veldig fint for firbeinte på Saltfjellet også, for eksempel!

Legg igjen en kommentar

