Femundløpet? Jatakk!

Ting snur fort. Så på kort varsel har jeg endt opp med å skulle reise til Røros og være handler for en hundekjører under årets Femundløp, som starter på fredag. Ikke helt som planlagt, men en gledelig overraskelse.

Klare til start i 2011 - om noen dager er det jeg som sitter der.
Klare til start i 2011 – om noen dager er det jeg som sitter der.

Jeg har tidligere jobbet for Femundløpet (2010) med ansvar for nettsidene til løpet, og jeg har samme jobb for VM-komiteen (Femundløpet 2011 var VM i langdistanse). Nå skal jeg prøve meg på en ny rolle, og en langt mer fysisk aktiv en. Sammen med en sjåfør skal jeg dra rundt fra sjekkpunkt til sjekkpunkt og følge ‘min’ hundekjører. Underveis er det bare han som har lov til å stelle med hundene, men jeg har naturligvis både lov og plikt til å stelle for han tobeinte.

Ruta går Røros – Tufsingdalen – Drevsjø – Søvollen – Tynset – Grimsbu (x2) – Tolga – Røros. Start er fredag ettermiddag, målgang en gang utpå mandag eller tirsdag. Det avhenger av vær, føre og hundenes prestasjoner. Det er med skrekkblandet fryd jeg drar.  Kanskje klarer jeg å blogge underveis, men jeg lover ingenting.

Wish me luck – happy trails! 😀

3 kommentarer om “Femundløpet? Jatakk!

  1. Ståle: Det var fantastisk! Har vært der flere ganger før, men ikke som handler. Storkoste meg!

    Bandanders: Det var en herlig opplevelse, og en jeg gjerne gjentar ved en passende anledning. Hundene mine kom seg til mål, selv etter å ha slitt litt i Folldalsfjellene pga manglende merking i et kryss. Det ble en fin opplevelse for oss alle til slutt, den turen!

Legg igjen en kommentar

